Mis juhtub m 400 mootoriga kui 95 panna
#11

Eks igaüks õpib ikka omadest kogemustest. Mina valan 98 bensiini kõikidesse uunikutesse, alustades GAZ 69-st, valades paagid vahepeal täis kõikidel Volgadel, Tšaikadel, tsiklitel ja lõpetades ZIL 157-ga. Viimasega on sõna otseses mõttes läbitud kogu õppeprotsess, jamades alguses 76-ga, seejärel natuke vähem jamades 95-ga ja kõik kütusega seotud jamad (ülekuumenemine, kummivoolikute tursumine) on lõppenud 98 oktaanarvulise kütusega. ZIL 157 on varustatud teadupoolest püstklappidega elementaarse mootoriga, nagu M400 ja Pobeda.

98 bensiin peaks ikka olema kõrgema põlemiskiirusega ja madala kütteväärtusega. See on just hea, sest iga mootori eesmärk on süüdata kütus õigel hetkel maksimaalse kiirusega ja selle toimingu juures võimalikult vähe kütta(toota soojust). Seega ei saa soovitada süüte reguleerimist varasemaks või hilisemaks vaid ainult täpsemaks. Selleks on jagaja all skaala ehk oktaankorrektor.

Kõrgema oktaanarvuga kütusest tulenev parem kiirendus, madalam töötemperatuur ja väiksem kulu on mootorispordis juba ammu ära proovitud. Kummalisel kombel ei tule võidusõitjatel pähe oma liikuritesse mingit solki valada. Küll aga on uunikumeestel kogu aeg vaja taga ajada vanu aegu ja madala oktaanarvuga odavaid kütuseid. Paraku on kõrgema oktaanarvuga kütus kallim ja seepärast vaesed Mosse omanikud ostavad madalama oktaanarvuga kütust. Mujal maailmas ei tule ka vanatehnikahuvilisel pähe oma Bugattisse mingit odavat madalaoktaanarvulist kütust valada. 17.juulil peaksid järjekordsed Saksa mustpeadest vanatehnikud oma Horchidega siia maile sattuma. Jälgigem siis hoolikalt, mida nad meie tanklates tangivad.

Seega mina soovitan täiesti julgelt valada ka M 400 bensiinipaaki 98 oktaanarvuga kütust ja nautida vaikset ja kiiret Mosse sõitu. Ega muidu vahet ei tunne kui ise ära ei proovi. Kui keemiaõpetajaga konsulteerimine on õpetaja isiku tõttu vastumeelne, siis võiks teha ise katse: sõita paak 76-ga lõpuni tühjaks, enne kütuse lõppemist käia ülevaatuspunkti stendis, seejärel tankida 98-t, reguleerida süüde täpseks, seejärel suunduda taas ülevaatuspunkti. Lõpuks võrrelda kahte väljatrükki.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Mis juhtub m 400 mootoriga kui 95 panna - Autor: Shander - 14-06-2006, 14:57 PM
RE: Mis juhtub m 400 mootoriga kui 95 panna - Autor: Raimond - 14-06-2006, 23:53 PM
RE: Mis juhtub m 400 mootoriga kui 95 panna - Autor: omega - 15-06-2006, 00:04 AM
RE: Mis juhtub m 400 mootoriga kui 95 panna - Autor: Raimond - 15-06-2006, 00:39 AM
RE: Mis juhtub m 400 mootoriga kui 95 panna - Autor: Väravamehaanik - 15-06-2006, 13:59 PM
RE: Mis juhtub m 400 mootoriga kui 95 panna - Autor: jurkman - 15-06-2006, 14:55 PM
RE: Mis juhtub m 400 mootoriga kui 95 panna - Autor: valdo - 15-06-2006, 15:25 PM
RE:   Mis juhtub m 400 mootoriga kui 95 panna - Autor: jurkman - 15-06-2006, 16:35 PM
RE: Mis juhtub m 400 mootoriga kui 95 panna - Autor: pppp - 15-06-2006, 16:39 PM
RE: Mis juhtub m 400 mootoriga kui 95 panna - Autor: sqirrel - 15-06-2006, 15:54 PM
RE: Mis juhtub m 400 mootoriga kui 95 panna - Autor: Väravamehaanik - 15-06-2006, 16:53 PM
RE: Mis juhtub m 400 mootoriga kui 95 panna - Autor: jurkman - 16-06-2006, 09:18 AM
RE: Mis juhtub m 400 mootoriga kui 95 panna - Autor: Shander - 15-06-2006, 17:29 PM
RE: Mis juhtub m 400 mootoriga kui 95 panna - Autor: Jesper - 15-06-2006, 17:55 PM
RE: Mis juhtub m 400 mootoriga kui 95 panna - Autor: Tarke - 16-06-2006, 10:38 AM
RE: Mis juhtub m 400 mootoriga kui 95 panna - Autor: lamjak - 17-06-2006, 12:33 PM
RE: Mis juhtub m 400 mootoriga kui 95 panna - Autor: Väravamehaanik - 19-06-2006, 09:02 AM
RE: Mis juhtub m 400 mootoriga kui 95 panna - Autor: nymmik - 19-06-2006, 13:43 PM
RE: Mis juhtub m 400 mootoriga kui 95 panna - Autor: lamjak - 19-06-2006, 12:38 PM
RE: Mis juhtub m 400 mootoriga kui 95 panna - Autor: Shander - 19-06-2006, 15:00 PM
RE: Mis juhtub m 400 mootoriga kui 95 panna - Autor: inc - 23-06-2006, 16:13 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne