15-06-2006, 17:55 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 15-06-2006, 17:57 PM ja muutjaks oli Jesper.)
Oeh, te ajate kõik maailma asjad segamini nagu kört-pärtli särgi ja kapsad.
Oktaanarv või -reiting ei näita kütuse puhul mitte midagi muud kui detonatsioonikindlust. Ei kvaliteeti, ei temas sisalduvat energiat, ega midagi muud sarnast. Näiteks metanooli oktaanarv on kuskil 150 tuuris, mis on väga kõrge surveastme ja/või ülelaadimise puhul iseenesest päris äge, aga energiasisaldus (tobe sõna, aga ma ei oska paremat hetkel pakkuda, inglise keeles energy content) on pool bensiini omast. Aga asi, mis auto kiiremini liikuma paneb, on justnimelt kütuse suurem energiasisaldus, mitte oktaanarv. Need kaks asja on omavahel seotud ainult nii palju, et kõrgema oktaanarvuga kütuste tootmise tehnoloogia on tihti arenenum ning energiasisaldus selle tõttu kõrgem. Pole mingit põhimõttelist takistust, miks kõrge oktaanarvuga kütus ei võiks väga madala energiasisaldusega olla.
Ma arvan et Piibur tangib lihtsalt kvaliteetse tankla kvaliteetset kütust, sellest ka positiivne järeldus. Mina isiklikult tangin küll 95-te, aga alati Statoil Ultimat, selle tulemuseks on võrreldes näiteks Neste pakutava rüüpega imeilusad küünlad ning täiesti tuntav võimsuse kasv - olen täiesti kindel, et Eestis leidub selline putka, milles müüakse kehvemat 98-t kui see konkreetne 95. Samuti olen kindel, et kui ma valaks paaki metanooli, siis teeks mu auto selle peale ainult köhh khm ja soovitaks mul oma teekonda jalgsi jätkata
Veidi lugemist kah.
Oktaanarv või -reiting ei näita kütuse puhul mitte midagi muud kui detonatsioonikindlust. Ei kvaliteeti, ei temas sisalduvat energiat, ega midagi muud sarnast. Näiteks metanooli oktaanarv on kuskil 150 tuuris, mis on väga kõrge surveastme ja/või ülelaadimise puhul iseenesest päris äge, aga energiasisaldus (tobe sõna, aga ma ei oska paremat hetkel pakkuda, inglise keeles energy content) on pool bensiini omast. Aga asi, mis auto kiiremini liikuma paneb, on justnimelt kütuse suurem energiasisaldus, mitte oktaanarv. Need kaks asja on omavahel seotud ainult nii palju, et kõrgema oktaanarvuga kütuste tootmise tehnoloogia on tihti arenenum ning energiasisaldus selle tõttu kõrgem. Pole mingit põhimõttelist takistust, miks kõrge oktaanarvuga kütus ei võiks väga madala energiasisaldusega olla.
Ma arvan et Piibur tangib lihtsalt kvaliteetse tankla kvaliteetset kütust, sellest ka positiivne järeldus. Mina isiklikult tangin küll 95-te, aga alati Statoil Ultimat, selle tulemuseks on võrreldes näiteks Neste pakutava rüüpega imeilusad küünlad ning täiesti tuntav võimsuse kasv - olen täiesti kindel, et Eestis leidub selline putka, milles müüakse kehvemat 98-t kui see konkreetne 95. Samuti olen kindel, et kui ma valaks paaki metanooli, siis teeks mu auto selle peale ainult köhh khm ja soovitaks mul oma teekonda jalgsi jätkata
Veidi lugemist kah.