19-06-2006, 12:38 PM
Privaatsõnumiga tuli küsimus pliilisandi kohta, millest räägiks järgmist:
Vanasti oli ainus võimalik meetod oktaanarvu tõstmiseks tetraetüülplii lisamine. Sestap ehitati mootorid sellisena, et pliilisand neile paha ei teeks. Hiljem leiti vähem mürgisemad meetodid ja pliist loobuti. Vastavalt muutusid ka mootorid.
Kõnealune lisand, antud juhul pliiasendaja (vähem mürgine), on vajalik juhul, kui mootor on projekteeritud töötama pliibensiiniga. Oktaanarv ei mängi rolli (madalamat ei tohi muidugi kasutada), oluline on see, kas kütuses on pliid või mitte. Sellest tulenevad ka klappide põlemised ja muud hädad.
Kordaks üle põhitõed:
Madalama oktaanarvuga kütust ei tohi kasutada.
Kõrgema oktaanarvuga kütust võib kasutada.
Pliilisandit kasutada siis ja ainult siis, kui on kindlalt teada, et mootor vajab pliibensiini.
Vanasti oli ainus võimalik meetod oktaanarvu tõstmiseks tetraetüülplii lisamine. Sestap ehitati mootorid sellisena, et pliilisand neile paha ei teeks. Hiljem leiti vähem mürgisemad meetodid ja pliist loobuti. Vastavalt muutusid ka mootorid.
Kõnealune lisand, antud juhul pliiasendaja (vähem mürgine), on vajalik juhul, kui mootor on projekteeritud töötama pliibensiiniga. Oktaanarv ei mängi rolli (madalamat ei tohi muidugi kasutada), oluline on see, kas kütuses on pliid või mitte. Sellest tulenevad ka klappide põlemised ja muud hädad.
Kordaks üle põhitõed:
Madalama oktaanarvuga kütust ei tohi kasutada.
Kõrgema oktaanarvuga kütust võib kasutada.
Pliilisandit kasutada siis ja ainult siis, kui on kindlalt teada, et mootor vajab pliibensiini.