20-06-2006, 19:39 PM
AinP Kirjutas:... tuleb 52-e juba korra kapitalis olnud 6-ne.
[...]
Mida kastiks soovitate? Kas ehk 24-e kast võiks kindlam lahendus olla? Esisild 21-e teleskoopamortidega ja tagasild esialgu 24-lt.
Ka Pobi/21 kast ei ole väga paha lahendus - tegu on väga vastupidava asjaga, sest ma veel ei ole kuulnud, et see kast oleks ära lagunenud. Kiiremaks Sa nagunii aparaati kastist ei tee, sest mõlemal kastil on kõrgeim nagunii otsekäik.
Volga (veidi kiirem) tagasild võiks aga just Sul kiiruse pärast ehk olla, sest pead arvestama sellega, et 51 mootoril on Pobi omaga võrreldes pöörded (ja sellega seoses ka kiirus sama tagasilla puhul) veidi väiksemad. Ehk kui Pobi mootorile lubas tehas 3200 tuuri minutis, siis GAZ-51 karburaatori regulaator oli säätud 2800 rpm peale, millest suuremad pöörded kippusid mootori ära lõhkuma. Põhjus oli (vähemalt osaliselt) pikemas kolvikäigus - Pobil on see 100, 51-l aga 110 mm.
Ning veel. Kas oled mõelnud, kas ja kuidas Sa loodad asja ARKi-kõlbulikuks teha? Nimelt on 51 mootor Pobi mootorist 6/4 x 11/10 = 1,65 korda ehk siis 65% suurema töömahuga, kehtivad tehnoeeskirjad lubavad aga asendada mootorit vaid sellisega, mille töömaht erineb tehaseomast max. 20%. Mootori massiga sama lugu - lubatud on 10% erinevus, 51 mootor erineb Pobi omast aga kindlasti enam. Vaid võimsuse erinevus jääb lubatud 30% piiresse ja seda ka siis, kui võtta standardse 51 mootori võimsus 70 hj ning 3. seeria Pobi mootori suurim võimsus 55 hj.
Teine variant on rõhuda ümberehitusel KGB variandi ГАЗ М-20Г (teise tähise järgi M-26) restauereerimise peale, millel oli juba tehases kuuene ZIMi mootor peal.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme avatud K,N,R,L,P 11-18