26-06-2006, 13:08 PM
Uuema Eesti masinaehituse headeks näideteks on Kohila tehase (AS Corbex, hiljem AS Pruss) toodetud teehöövlid. Mudeleid tean kolme: Corbex-Vammas RG-17C, Corbex CG-18 ning Corbex MG-1901. Neist viimane olevat täiesti Eestis konstrueeritud ning väliselt eelkäijaist on see eristatav kaldus kapoti tõttu.
Paraku pole kusagilt leida nende masinate tehnilisi andmeid, samuti kogus see tehas "kuulsust" Corbexi pankrotiga 1997. Corbexi baasil loodi AS Pruss, kus töötati välja MG-1901. Kas ja millisel moel seal praegugi höövleid toodetakse, pole mulle teada, viimased kindlad andmed pärinevad paar aastat tagasi samas firmas ekskursioonil käinud sõbra suust.
Masinate pilte saab näha:
RG-17EC
http://forum.automoto.ee/showthread.php?...#pid103923
CG-18:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?...#pid110701
MG-1901:
http://img463.imageshack.us/img463/7671/img79886kw.jpg
http://img365.imageshack.us/img365/3114/img79891sx.jpg
http://forum.automoto.ee/showthread.php?...#pid126848
Paraku pole kusagilt leida nende masinate tehnilisi andmeid, samuti kogus see tehas "kuulsust" Corbexi pankrotiga 1997. Corbexi baasil loodi AS Pruss, kus töötati välja MG-1901. Kas ja millisel moel seal praegugi höövleid toodetakse, pole mulle teada, viimased kindlad andmed pärinevad paar aastat tagasi samas firmas ekskursioonil käinud sõbra suust.
Masinate pilte saab näha:
RG-17EC
http://forum.automoto.ee/showthread.php?...#pid103923
CG-18:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?...#pid110701
MG-1901:
http://img463.imageshack.us/img463/7671/img79886kw.jpg
http://img365.imageshack.us/img365/3114/img79891sx.jpg
http://forum.automoto.ee/showthread.php?...#pid126848