Konditsioneer
#7

Nagu juba mainitud koosneb konditsioneer mitmetest agregaatidest. Asja füüsikaline olemus on siis nagu usku juba seletas vedeliku aurustumiseks vajaliku soojuse ja sealt jälle gaasi vedelikuks muutmisel eralduva soojuse ära kasutamine. Vedelikku aurustamiseks on vajalik energia, mida siis auto puhul võetakse salongi puhutavast õhust. Selleks pihustatakse surve tõttu vedelas olekus olev gaas (kunagi freoon, nüüd igasugused muud kergaurustuvad ühendid) salongis olevasse radiaatorisse, kus too ruumala paisudes kohe aurustub ja koos sellega endasse ka soojusenergiat seob. Seejärel liigub aine koos seotud soojusega kompressorisse, kus too jälle surve all kokku surutakse vedelasse olekusse. Eraldub enne seotud soojus, mille eemale juhtimiseks kasutatakse mootori jahutusradiaatori ees eraldi radiaatorit. Jahutatud vedelas olekus "gaas" juhitakse jälle salongis olevasse radiaatorisse. Autol aetakse pumpa ringi rihmaga mootorilt kuna el mootoriga käitades oleks selle võimsus liialt suur. Vaadates kui kaua läheb külmaks külmkapp peale seismist, siis peaks sellest aru saama küll. Autol peab ju "külma" tulema suhteliselt kiiresti ja piisavalt, et jahutada maha kogu salong. Elektriga on auto konditsioneeris niipalju tegemist, kui seda seadme töö juhtimiseks ja kontrollimiseks vaja läheb. Ah jaa pumbal on tavaliselt ka elektromagnet sidur selleks, et see asjata mootorit ei koormaks, kui "kont" välja lülitatud või süsteemi rõhk allpool minimaalset piiri.

Vasta


Sõnumeid selles teemas
Konditsioneer - Autor: piezvaniman - 25-06-2006, 15:35 PM
RE: Konditsioneer - Autor: zyndapp666 - 25-06-2006, 17:06 PM
RE: Konditsioneer - Autor: piezvaniman - 25-06-2006, 17:49 PM
RE: Konditsioneer - Autor: piezvaniman - 25-06-2006, 17:55 PM
RE: Konditsioneer - Autor: usku - 26-06-2006, 16:17 PM
RE: Konditsioneer - Autor: valdo - 25-06-2006, 20:51 PM
RE: Konditsioneer - Autor: sugraM - 26-06-2006, 16:43 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne