29-06-2006, 20:46 PM
Esimeseks lahenduseks võiks olla tagumiste lehepakkide või nende kinnituste modifitseerimine. Lihtsamal juhul näiteks lehtede arvu suurendamine pakis, mis suure koormaga sõites põhjustab vähem läbivajumist kui enne. Kui lehed üsna vanad ja väsinud, siis võibolla aitaks ehk isegi mõlema lehepaki lihtlabane vahetamine uute ja "mitteväsinute" vastu.
Teiseks lahenduseks oleks ehk mingi vaheääriku valmistamine velje ning piduritrumli (rummu) vahele. Sellise ääriku valmistamisega vast saab iga kogenud treial hakkama. Olenevalt ääriku paksusest võib muidugi sellega seoses tekkida vajadus asendada pooltelje (rummu) viis polti pikemate vastu (ei tohi nimelt lubada olukorda, kus poldiots on kinnikeeratud rattamutrist seespool, st mutter ei hoia kogu pikkusega).
Sinu poolt igatsetud pikemaid "telgi" ei ole. Ma usun, et Sa niipalju tagaveolise auto ehitusest ehk tead, milliseid suuremahulisi töid tähendab monoliitsillaga tagaveolise jaoks pikem "telg":
a) Sillakorpuse kapitaalselt ringiehitamist, mille käigus Sa paigaldad sellele algsetest pikemad "varrukad" või paned vanadele "varrukatele" pikendused vahele. Kusjuures asjandus (varrukad ja/või vahejupid) tuleb laitmatult ning ülisuure täpsusega kokku keevitada (samatelgsus!). Vast Kavori mehed vms teevad ära, aga kas sel on mõtet...
b) Uute ja pikemate pooltelgede valmistamist, mis on ka kogenud treialil/meistrimehel ikka kenakene tööd. Mosse telje sisemine ots on ju nuutidega kui mu mälu mind ei peta... Hind vähemalt mitmekümnekordne sellega võrreldes, mis maksaks tuttuus standardses mõõdus masstoodangu-telg poeletil...
Teiseks lahenduseks oleks ehk mingi vaheääriku valmistamine velje ning piduritrumli (rummu) vahele. Sellise ääriku valmistamisega vast saab iga kogenud treial hakkama. Olenevalt ääriku paksusest võib muidugi sellega seoses tekkida vajadus asendada pooltelje (rummu) viis polti pikemate vastu (ei tohi nimelt lubada olukorda, kus poldiots on kinnikeeratud rattamutrist seespool, st mutter ei hoia kogu pikkusega).
Sinu poolt igatsetud pikemaid "telgi" ei ole. Ma usun, et Sa niipalju tagaveolise auto ehitusest ehk tead, milliseid suuremahulisi töid tähendab monoliitsillaga tagaveolise jaoks pikem "telg":
a) Sillakorpuse kapitaalselt ringiehitamist, mille käigus Sa paigaldad sellele algsetest pikemad "varrukad" või paned vanadele "varrukatele" pikendused vahele. Kusjuures asjandus (varrukad ja/või vahejupid) tuleb laitmatult ning ülisuure täpsusega kokku keevitada (samatelgsus!). Vast Kavori mehed vms teevad ära, aga kas sel on mõtet...
b) Uute ja pikemate pooltelgede valmistamist, mis on ka kogenud treialil/meistrimehel ikka kenakene tööd. Mosse telje sisemine ots on ju nuutidega kui mu mälu mind ei peta... Hind vähemalt mitmekümnekordne sellega võrreldes, mis maksaks tuttuus standardses mõõdus masstoodangu-telg poeletil...
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme septembris avatud L,P 11-18