24-07-2006, 18:15 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 24-07-2006, 19:36 PM ja muutjaks oli 13piisab.)
rockandroll Kirjutas:miks ta naljakas on? IMHO pole vurridel, mis isegi 200km/h välja ei lähe, viit käiku küll vaja. Väikeste ja nõrkade motodega (<40a vanadel) masinatel on üldjuhul sätitud nii, et viies käik on maanteel ca 3000+rpm. Kui oleks vähem, ei jaksaks nad viimase käiguga liikuda. Viimase käigu ülekanne on sama, olenemata sellest, kas käike on neli või viis. See, kui vahepealset osa väiksemateks juppideks jagada, ei anna kah erilist efekti - peamine efekt on, et käiku tuleb ühel juhul rohkem vahetada, teisel vähem.Style Kirjutas:1,4 '94 4-käigulisi on ikka olemas küll. Vähemalt, nii ütleb VW kataloog
Mis neid tehti siis venemaale või aafrikasse, kus inimesed neljani oskavad lugedaTegelikult sõidan ise ka golfiga ja tundub päris naljakas.
samas kui jutt oleks juba 2.0 motost, siis oleks 4 käiku võimsamal masinal imelik - kui moto on "pereautolik", siis on viies väikese ülekandearvuga, et maanteel pöörded (ja kütusekulu) madalad oleksid; kui aga sportlikum masin, on maanteel tavasõidul viimase käigu pöörded 3000+rpm, aga siis juba kiirenduse jaoks - sellistel masinatel piirab lõppkiirust pööretepiiraja. Tänapäeval on asjalikumatel masinatel muidugi kuus käiku

edit: töölt ää jooksmisega kadus viimase lause teine pool

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"