millise punnvõrri raam?
#9

kristjan993 Kirjutas:ja talle sobib kas D5 või D8, D4 võid ka proovida sobitada kui saad...

Kuna erinevad D-mootorid on oma konstruktsioonilt üksteisega üsnagi sarnased, siis põhimõtteliselt saab IGAL liikuril SUVALISE D-mootori asendada suvalise teise D-mootoriga (kui originaalsust mitte arvestada).

Ainus asi, mida selle juures arvestada tuleb, on veoketi laius - nimelt D4 ja D5 kasutasid enamjaolt tavalist jalgrattaketti, samal ajal kui hiljem (osalt juba ka D5 mootoritega liikurite juures) mingi üle laiemale ja tugevamale mopeediketile. Aga see tähendab vaid vedava ketiratta vahetust D-mootoril (ketiratta ist on kõigil jälle sama) kas kitsamast variandist laiemaks või vastupidi.

(Vast on liigne mainida, et tavaline jalgrattakett ei lähe laiale ketirattale peale, nii nagu ka lai ja jämedamate puksidega mopeedikett ei lähe peale ketiratastele, mis on konstrueeritud jalgrattaketi jaoks. Kui nüüd päris aus olla, siis viimane vahetus on patuga pooleks küll võimalik -  nimelt väga kulunud hammastega jalgratta ketile mõeldud ketiratastele on võimalik peale "vägistada" mopeediketti ja see toimimagi saada. Minu jalgrattakogus olevatest uunikumidest on vähemalt kahel jalgrattal kunagi (arvat. 1960-70ndatel) selline vahetus tehtud...)

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9,  oleme avatud K,N,R,L,P 11-18
Vasta


Sõnumeid selles teemas



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne