03-09-2006, 11:33 AM
>Kas kilometraazhi saaks ka suurendada, võttes järelhaagisel kaasa näiteks tavalise 220v elektrigeneraatori?
kilometraaži saaks suurendada kõige lihtsamalt, valides mingi tänapäevasema aerodünaamilise kere, mõne väikekaubiku (Citroen Berlingo vms). Arvan, et mingi 30% saaks läbisõitu kindlasti juurde.
Järgmine, oluliselt kallim lahendus oleks valida paremad akud. Liitium-ioon akudega ei ole ka 500km läbisõit ühe laadimisega eriline probleem. Paraku maksavad akud sama palju, kui keskmine väikeauto.
Generaatori lisamine teeks autost hübriidi (kahjuks jäi mul ARK-is küsimata, millena nad käsitlevad autot, millel nö hübriidiosa autost saab haagisega maha jätta). Sellega on selline probleem, et akude tavaline laadimisvool on 22A, tarbitav vool maanteesõidul 100-120A (seda siis 120V lahenduse puhul). Seega suurendaks generaator maanteesõidul läbisõitu mingi 30% (akud saaksid töötada ka väheke kergemas reziimis) Kui teha usinalt kohvipeatusi või siis linnatsüklis, muutub olukord oluliselt paremaks ja põhimõtteliselt läbisõit piiramatuks. Suurema võimsusega generaatori puhul tuleb ehitada keerukam jaotusseade, mis siis tagaks akude laadimise optimaalsel režiimil ja ülejääva energia annaks mootorile (nii ehitas Roman Bertelov Eestis ET-800 Elektra http://www.epl.ee/?artikkel=52050).
Üldjuhul ei soovitata selliseid keerukaid hübriide ehitada, samas võib ju alati generaatori järelkärul kaasa võtta ja kaob hirm lootusetult teepeale jääda
kilometraaži saaks suurendada kõige lihtsamalt, valides mingi tänapäevasema aerodünaamilise kere, mõne väikekaubiku (Citroen Berlingo vms). Arvan, et mingi 30% saaks läbisõitu kindlasti juurde.
Järgmine, oluliselt kallim lahendus oleks valida paremad akud. Liitium-ioon akudega ei ole ka 500km läbisõit ühe laadimisega eriline probleem. Paraku maksavad akud sama palju, kui keskmine väikeauto.
Generaatori lisamine teeks autost hübriidi (kahjuks jäi mul ARK-is küsimata, millena nad käsitlevad autot, millel nö hübriidiosa autost saab haagisega maha jätta). Sellega on selline probleem, et akude tavaline laadimisvool on 22A, tarbitav vool maanteesõidul 100-120A (seda siis 120V lahenduse puhul). Seega suurendaks generaator maanteesõidul läbisõitu mingi 30% (akud saaksid töötada ka väheke kergemas reziimis) Kui teha usinalt kohvipeatusi või siis linnatsüklis, muutub olukord oluliselt paremaks ja põhimõtteliselt läbisõit piiramatuks. Suurema võimsusega generaatori puhul tuleb ehitada keerukam jaotusseade, mis siis tagaks akude laadimise optimaalsel režiimil ja ülejääva energia annaks mootorile (nii ehitas Roman Bertelov Eestis ET-800 Elektra http://www.epl.ee/?artikkel=52050).
Üldjuhul ei soovitata selliseid keerukaid hübriide ehitada, samas võib ju alati generaatori järelkärul kaasa võtta ja kaob hirm lootusetult teepeale jääda