03-09-2006, 22:11 PM
>Meelis, palju Sul praegused klassikalised akud maksma läksid? On's neidki ju päris palju, lisaks nende kaal, mida Sa pead kaasa vedama ja sellele ka energiat kulutama.
Kuna eelarve oli üsna piiratud, valisin süvatsükli happeakud, mille mahutavus on suurem, kui teistel pliiakudel (geel, AGM). Need on oluliselt kallimad kui tavalised starterakud, aga võimaldavad tühjenemistsükleid oluliselt rohkem (750 - 900 tsüklit). Kogu komplekti maksumus oli umbes 35 000.- . On olemas ka veel paremaid pliiakusid, mis kannatavad kuni 1500 tsüklit ja on suurema energiatihedusega ja kallimad, neid kasutatakse tõstukitel (minu akud on pärit golfikärudelt
Teine oluline omadus on maksimaalne vool, ehk siis saavutatav võimsus, mis minu lahenduse puhul on 280A (33 kW).
Kolmandaks pliiaku eeliseks on mäluefekti täielik puudumine, st ma saan auto suvalisel hetkel vooluvõrku ühendada ja võimalikult tihti laadida (ehk siis erinevalt inimestest on pliiakudel kasulik kogu aeg täis olla)
Ei ole viimasel ajal teiste akude hinda vaadanud aga siis kui ma projektiga alustasin olid need minu jaoks ulmeliselt kallid, ning ei talunud suurt voolu, st ma oleks pidanud kasutama 300 - 600V süsteemi, kus on väiksemad voolud. (oleks pidanud kasutama mingit muud lahendust ja elektriohutusega oleks ka pidanud rohkem vaeva nägema)
Pliiakuda taaskasutamine on ka ülimalt lihtne (99-100% taaskasutatavad), ehk siis jäätmeid praktiliselt ei teki.
Selle projekti eesmärgiks ei olnud ka maksimaalne suutlikus, vaid saada kokku enamus elektriauto positiivseid omadusi. Kuigi ei saa salata, et hea meelega teeks ka ühe tippelektriauto, nii et kui kellelgi mõnikümmend milli üle on, olen nõus projektis osalema
Liitium-mangaan akud
>37 V, 58 Ah, 2137 Wh, 19 kg, hind võib olla u.60K
minu akud:
120V, 225 Ah, 27000Wh, 560kg, 35K
mulle oleks vaja neid 10 tk ehk siis
370V, 58 Ah, 21370Wh, 190kg, 600K (huh..)
... tundub et need Liitium-mangaan akud peavad veel arenema, eriti hinna poolest...
>Palju maksaksid liitiumakud, kindlasti oled Sa selle täpselt välja uurinud?
Li-ioon oli jah mingi 160-180K, neid on jube raske saada. Muidugi läbisõit oleks suurem... võibolla siis järgmise projekti juures...
Kuna eelarve oli üsna piiratud, valisin süvatsükli happeakud, mille mahutavus on suurem, kui teistel pliiakudel (geel, AGM). Need on oluliselt kallimad kui tavalised starterakud, aga võimaldavad tühjenemistsükleid oluliselt rohkem (750 - 900 tsüklit). Kogu komplekti maksumus oli umbes 35 000.- . On olemas ka veel paremaid pliiakusid, mis kannatavad kuni 1500 tsüklit ja on suurema energiatihedusega ja kallimad, neid kasutatakse tõstukitel (minu akud on pärit golfikärudelt
Teine oluline omadus on maksimaalne vool, ehk siis saavutatav võimsus, mis minu lahenduse puhul on 280A (33 kW).
Kolmandaks pliiaku eeliseks on mäluefekti täielik puudumine, st ma saan auto suvalisel hetkel vooluvõrku ühendada ja võimalikult tihti laadida (ehk siis erinevalt inimestest on pliiakudel kasulik kogu aeg täis olla)
Ei ole viimasel ajal teiste akude hinda vaadanud aga siis kui ma projektiga alustasin olid need minu jaoks ulmeliselt kallid, ning ei talunud suurt voolu, st ma oleks pidanud kasutama 300 - 600V süsteemi, kus on väiksemad voolud. (oleks pidanud kasutama mingit muud lahendust ja elektriohutusega oleks ka pidanud rohkem vaeva nägema)
Pliiakuda taaskasutamine on ka ülimalt lihtne (99-100% taaskasutatavad), ehk siis jäätmeid praktiliselt ei teki.
Selle projekti eesmärgiks ei olnud ka maksimaalne suutlikus, vaid saada kokku enamus elektriauto positiivseid omadusi. Kuigi ei saa salata, et hea meelega teeks ka ühe tippelektriauto, nii et kui kellelgi mõnikümmend milli üle on, olen nõus projektis osalema
Liitium-mangaan akud
>37 V, 58 Ah, 2137 Wh, 19 kg, hind võib olla u.60K
minu akud:
120V, 225 Ah, 27000Wh, 560kg, 35K
mulle oleks vaja neid 10 tk ehk siis
370V, 58 Ah, 21370Wh, 190kg, 600K (huh..)
... tundub et need Liitium-mangaan akud peavad veel arenema, eriti hinna poolest...
>Palju maksaksid liitiumakud, kindlasti oled Sa selle täpselt välja uurinud?
Li-ioon oli jah mingi 160-180K, neid on jube raske saada. Muidugi läbisõit oleks suurem... võibolla siis järgmise projekti juures...