08-09-2006, 23:02 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-09-2006, 23:14 PM ja muutjaks oli Jesper.)
PlyVal64, ega moodsad autod nii kõvad nüüd ka ei ole, et füüsikaseadustele vastu saavad 
Ülejäänud jutuga ei tahaks ma ka eriti nõustuda, tehnika tõepoolest areneb, aga ma arvan et lapsevanematele on üsna nõrk lohutus, kui näiteks linnas 80ga sõitnud moodsa auto juht vabandab lapse alla ajamist sellega, et "Lada poleks 50-ga sõites ka pidama saanud". Kogu see tehnoloogia on ikka selleks, et liiklusohutust parandada, mitte selleks et võimaldada sama ohutuse taseme juures kiiremat sõitu.
Ahjaa, ja see ka veel, et kui meil on kaks autot, üks pidurdab 100-0 35 meetriga ja teine 50-0 35 meetriga, siis kui mõlemi juhid märkavad ohtu üheaegselt jääb aeglasem ja kehvemate piduritega masin reageerimisaja ja pidurite rakendumise aja tõttu ikka 15 meetrit varem seisma. Lisaks sellele on kiiremini liikuva juhi vaateväli kitsam, väliskeskkonnast tulevate signaalide suurema hulga tõttu ajaühikus peab aju nende töötlemiseks rohkem pingutama ning see võib hajutada tähelepanu etc etc. Ja need on kõik alles objektiivsed tegurid, mis ei sõltu juhist ja tema kogemustest.

Ülejäänud jutuga ei tahaks ma ka eriti nõustuda, tehnika tõepoolest areneb, aga ma arvan et lapsevanematele on üsna nõrk lohutus, kui näiteks linnas 80ga sõitnud moodsa auto juht vabandab lapse alla ajamist sellega, et "Lada poleks 50-ga sõites ka pidama saanud". Kogu see tehnoloogia on ikka selleks, et liiklusohutust parandada, mitte selleks et võimaldada sama ohutuse taseme juures kiiremat sõitu.
Ahjaa, ja see ka veel, et kui meil on kaks autot, üks pidurdab 100-0 35 meetriga ja teine 50-0 35 meetriga, siis kui mõlemi juhid märkavad ohtu üheaegselt jääb aeglasem ja kehvemate piduritega masin reageerimisaja ja pidurite rakendumise aja tõttu ikka 15 meetrit varem seisma. Lisaks sellele on kiiremini liikuva juhi vaateväli kitsam, väliskeskkonnast tulevate signaalide suurema hulga tõttu ajaühikus peab aju nende töötlemiseks rohkem pingutama ning see võib hajutada tähelepanu etc etc. Ja need on kõik alles objektiivsed tegurid, mis ei sõltu juhist ja tema kogemustest.