09-09-2006, 14:47 PM
valdo Kirjutas:Paagitäis kallist bensiini utiili on ilmne raiskamine. Pigem aasta peale seismist ümber pumbata teise liikuvasse isendisse ning uus värske ollus asemele...
Ka mul üks sõber, kes üritas mitu aastat seisnud sõidukit käivitada, arvas samamoodi...

Asi lõppes sellega, et "raiskas" ka raha veel küttefiltrile ning pihustitele...
Mida oli tervelt 12.
Autoks on V12, XJ.
valdo Kirjutas:Et vedrud ära ei vajuks.
Endal kogemus 15a ühe koha peal seisnud Jaguariga (kere oli korralikult, lausa külluslikult vahatatud):
-Vedrud on kikkis, nagu uuelgi. Teised sama aastakäigu omad, mis sel ajal ringi sõitsid, on madalamaks vajunud.
-Rehvid täiesti neljakandilised.
-Bensiin ei reageerinud enam põletamiskatselegi - sellega võis tulekahju kustutada...

-Kereplekid väga heas korras. Roostet leidus kohtades, kus hiired pesa olid teinud ja täis kusnud. Või siis kohtades, mis juba enne seismapanekut olid roostes.
valdo Kirjutas:et "tosoolidel" (igasugused etüleenglükooli põhised jahutusvedelikud) on soojuspaisumine palju suurem kui veel. Seepärast on moodsad autod varustet paisupaagiga, mille suur maht selle jama kompenseerib. Kui vesi asendada säärase ollusega uunikumil, kus täiteava asub radiaatori tipus ning radiaatori ülemine anum "paisupaagi hädaasendajana" on üsnagi pisike, juhtub üks kahest: kas sooja mootoriga lükkab korgi surveklapi lahti ja ollus lahkub rõõmsalt süsteemist või külma mootoriga on olluse tase nii madal, et ülemine anum on lausa tühi ja ringvool katkenud. Tegelikult juhtub algul esimene, siis pärast jahtudes aga teine olukord...
-Mõttetu jura. On ka tänapäeval ilma paisupaagita autosid ning sõidavad ka vanad, ilma paisupaagita masinad moodsa jahutusvedelikuga. Loomulikult tase veid kõigub.