18-09-2006, 08:19 AM
Hobiklubis väitsin mina seda, et tegu politsei tarbeks valmistatud sõidukiga. See info on minuni jõudnud läbi kuningakoja sohvrite, kellega suhtlesin tihedalt, tänu meie garaazis seisvale Volvo limule.
Nimelt tehti kõik matuseautod, kiirabid, hotellide kuueukselised limud ja ka need kolmeukselised politsei autod pisikestes Volvo tehaste suurliinide kõrval olevates töökodades käsitöönduslikul moel. St võeti liini pealt keresid ja muid vajalikke detaile, ning keevitati kokku. Seega kasutati ära maksimaalselt olemasolevaid plekke ja detaile. Mingi osa politsei autosid olid kolmeukselised, et pätt ei saaks plehku panna!!! Samas taibati mõne aja pärast, et teise ukse saab ju lukku panna ja palju olulisem on koostada politsei tarbeks selline auto, mille esimesed istmed oleks sametist ja tagumised dermatiinist. Volvo tehase limusiinidki on võrdlemisi lihtlabasel moel kokku õmmeldud olemasolevatest detailidest. (Mitte sassi ajada Bertone tehase limusiinidega.) Matuse autosid olid valmistanud veel ka mingid teised eraettevõtjad, kes ei olnud ainult Volvodele spetsialiseerunud vaid tegid neid mistahes autodest.
See kas tegu on haruldusega, sõltub mõtteviisist. Igastahes ei ole tegu mingi luksusliku väärtautoga, mille harrastajaid oleks palju ja netist leiaks rohkelt infot. Mingi ihalusobjektiga tegu ei ole. Samas kui kogu 200 seeria valmistusarv on 2 miljoni piires, siis paarsada käsitsi kokku pandud politsei isendit võiksid olla haruldased küll.
Enda auto kohta ma ka ei leia netist mingit infot peale enda pandu. Kui autode valmistusarv on alla kümne ja neid alles veel vähem, siis ei ole mõtet loota, et keegi neist netilehekülje teeb, sama lugu ka nende politsei autodega, mis valdavalt on siiski puruks aetud ja maha kantud.
Vanatehnikana originaaliks taastamine on lihtne, kataloogi alusel on saada ka originaal kleepse, vilkureid ja sireene.
Nimelt tehti kõik matuseautod, kiirabid, hotellide kuueukselised limud ja ka need kolmeukselised politsei autod pisikestes Volvo tehaste suurliinide kõrval olevates töökodades käsitöönduslikul moel. St võeti liini pealt keresid ja muid vajalikke detaile, ning keevitati kokku. Seega kasutati ära maksimaalselt olemasolevaid plekke ja detaile. Mingi osa politsei autosid olid kolmeukselised, et pätt ei saaks plehku panna!!! Samas taibati mõne aja pärast, et teise ukse saab ju lukku panna ja palju olulisem on koostada politsei tarbeks selline auto, mille esimesed istmed oleks sametist ja tagumised dermatiinist. Volvo tehase limusiinidki on võrdlemisi lihtlabasel moel kokku õmmeldud olemasolevatest detailidest. (Mitte sassi ajada Bertone tehase limusiinidega.) Matuse autosid olid valmistanud veel ka mingid teised eraettevõtjad, kes ei olnud ainult Volvodele spetsialiseerunud vaid tegid neid mistahes autodest.
See kas tegu on haruldusega, sõltub mõtteviisist. Igastahes ei ole tegu mingi luksusliku väärtautoga, mille harrastajaid oleks palju ja netist leiaks rohkelt infot. Mingi ihalusobjektiga tegu ei ole. Samas kui kogu 200 seeria valmistusarv on 2 miljoni piires, siis paarsada käsitsi kokku pandud politsei isendit võiksid olla haruldased küll.
Enda auto kohta ma ka ei leia netist mingit infot peale enda pandu. Kui autode valmistusarv on alla kümne ja neid alles veel vähem, siis ei ole mõtet loota, et keegi neist netilehekülje teeb, sama lugu ka nende politsei autodega, mis valdavalt on siiski puruks aetud ja maha kantud.
Vanatehnikana originaaliks taastamine on lihtne, kataloogi alusel on saada ka originaal kleepse, vilkureid ja sireene.
Tõnu Piibur
5116265