09-10-2006, 12:43 PM
See nukkvõlli jutt on suht õige, pump lööb rõhu üles, nukk ja vända saaled hoiavad seda. Väntvõlli saad uue panna, kuid nukkvõlli saalesid vahetada on ütlemata hirmus ettevõtmine. Pumba rõhku ma küll ei soovitaks tõsta ning oma kogemusest hoiatus ette - õlipumpasid on 53-le vähemalt kahte sorti ning kanaliaugud neil ei klapi, üldine kinitus küll. Kui ei tea seda, siis peale pumbavahetust võib üllatus suur olla, et rõhku ei tekigi. Ise pooldan tsentrifuug-filtrit, vahetasin oma uue ninaga kallurilgi peale tagasi sellise. Vene pappfiltri kvaliteet kõigub ning ei pruugi alati aru saadagi, et filter umbes on.
Aga käivitumisest rääkides - olen viimase kahe aasta jooksul kolm mootorit ette valmistanud ja kõik on hea käivitusega olnud. Erilist saladust pole - vanasse plokki uus väntvõll (lasin kõik tasakaalustamisest läbi), kepsud,kolvid kaalu peale, tolerants 0,1 g per kolvi ja kepsu komplekt, plokikaaned rihtplatelt üle, klapid korrektselt soveldatud. Koostamisel mootoriraami ümber kliiniline puhtus, momentvõtmega pingutused/jõumomendid õpikust ning karburaatorile õpikuseadistus. Vahele tõstes kontrollin iga kord üle ka jagaja, et selle jalg ei loksuks etc, ued küünlad/juhtmed ja võtit. Sissesõit min 500 km, plokikaante kontrollpingutus ja klapireguleerimine.
Ehk teisisõnu - GAZ 53 mootor allub igati dressuurile, kui asi teha korrektselt, head remonditava silmas pidades. Probleemid algavad kulunud osadest, a la jagaja kasvõi õrnast loksust jne.
Aga käivitumisest rääkides - olen viimase kahe aasta jooksul kolm mootorit ette valmistanud ja kõik on hea käivitusega olnud. Erilist saladust pole - vanasse plokki uus väntvõll (lasin kõik tasakaalustamisest läbi), kepsud,kolvid kaalu peale, tolerants 0,1 g per kolvi ja kepsu komplekt, plokikaaned rihtplatelt üle, klapid korrektselt soveldatud. Koostamisel mootoriraami ümber kliiniline puhtus, momentvõtmega pingutused/jõumomendid õpikust ning karburaatorile õpikuseadistus. Vahele tõstes kontrollin iga kord üle ka jagaja, et selle jalg ei loksuks etc, ued küünlad/juhtmed ja võtit. Sissesõit min 500 km, plokikaante kontrollpingutus ja klapireguleerimine.
Ehk teisisõnu - GAZ 53 mootor allub igati dressuurile, kui asi teha korrektselt, head remonditava silmas pidades. Probleemid algavad kulunud osadest, a la jagaja kasvõi õrnast loksust jne.
Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...