05-11-2006, 00:45 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 05-11-2006, 00:50 AM ja muutjaks oli Jesper.)
Oeh... füüsikas nüüd küll mingit tsentrifugaaljõudu kuskil ei ole, see on rohkem igasugu praktikute-mutrivellode kujutluses eksisteeriv jõud. Samuti pole massil mingit suunda, mass on skalaarne suurus. Autole mõjub kurvis sisekurvi poole suunatud jõud, mille tekitab hõõrdumine rehvide ja teepinna vahel. Liiga suure kurvikiiruse puhul ei suuda rehvide ja teepinna vaheline maksimaalne hõõrdejõud tagada kurvi läbimiseks vajalikku kiirendust ning liikumistrajektoori moodustatud kujuteldava kõvera raadius kasvab. Mitte miski ei "kisu" autot väliskurvi.
Mis puudutab selle asja sisulist külge, siis kuiva asfaldi ja enam-vähem mõistlikute rehvidega korral on 95% Eesti maanteede kurvidest suhteliselt pingevabalt läbitavad kiirusega 150-160 km/h, ka kiirusepiiranguid "harju keskmisel määral" ehk 10 km/h võrra ületades ei kisu seal veel miski kuhugi.
Cars don't kill people, people kill people
Mis puudutab selle asja sisulist külge, siis kuiva asfaldi ja enam-vähem mõistlikute rehvidega korral on 95% Eesti maanteede kurvidest suhteliselt pingevabalt läbitavad kiirusega 150-160 km/h, ka kiirusepiiranguid "harju keskmisel määral" ehk 10 km/h võrra ületades ei kisu seal veel miski kuhugi.
Cars don't kill people, people kill people