06-11-2006, 16:05 PM
Mida mina politseile soovitan?
Ostke endale paar vana ja päevinäinud rahvaautot (Ford Sierra, Lada, Opel Ascona/Rekord, Nissan Primera vms), mis jätke välimuses endiseks, tehnika osas aga tehke tippkorda. Paigaldage neile mingis töökojas varjatud heli- ja valgustehnika (peidetud sireenid, katusest ja radiaatorivõrest väljavupsavad vilkurid jms) ning tuuleklaasi taha sissepoole liiklust salvestav kaamera. Parem veel, kui teine kaamera veel tagaossa. Ning radarid ette- ja tahaossa. Ning sülearvuti, kuhu kogu see teave kokku jookseb.
Ja sõitke selle autoga ringi LE kohaselt piirkondades, kus on nihverdajaid, kiiruseületajatest möödakihutajaid jms. Kui kohtate "hulle", siis jätke neid jäädvustanud videoklipp oma arvutis alles ning väljastage ühe nupuvajusega katusest töötavad vilkurid, millega "vana sara" muutub sekundiga operatiivautoks! Ja hõigake valjuhääldajatest: "001 AAA (või 999 ÜÜÜ) juht - palun peatuge!"
Tean ise Lada 111 omanikuna, et paljud ülbed juhid just minule (ja teistele vanemate ja rahulikumalt kulgevate autode juhtidele) meelega "ära teevad" - mööda kihutavad, ette keeravad, näitavad rusikat vöötraja ees peatumise pärast jms.
Üks nüanss veel - igal sellisel operatiivautol peaks olema ca 10-20 erinevat numbrimärki, mida regulaarselt vahetataks, et huligaanid neid esmapilgul juba kaugelt ära ei tunneks. Kui julgestuspolitsei riigibossidega tegelev osa seda võtet kasutab (nt minu teada Lennart Meri katafalkauto numbrimärk 003 AAE ei ole amtlikult välja antud), siis saaks seda teha ka vast liikluspolitsei kui eriõigustega ametkond.
Oi, kus 3-4 sellist Eesti liikluses olevat autot aitaks - keegi ülparitest ju siis enam ei tea, milline "vana sara" on varjatud operatiivauto ja igaks juhuks liiklevad igal pool ettevaatlikult ja LE kohaselt.
Ostke endale paar vana ja päevinäinud rahvaautot (Ford Sierra, Lada, Opel Ascona/Rekord, Nissan Primera vms), mis jätke välimuses endiseks, tehnika osas aga tehke tippkorda. Paigaldage neile mingis töökojas varjatud heli- ja valgustehnika (peidetud sireenid, katusest ja radiaatorivõrest väljavupsavad vilkurid jms) ning tuuleklaasi taha sissepoole liiklust salvestav kaamera. Parem veel, kui teine kaamera veel tagaossa. Ning radarid ette- ja tahaossa. Ning sülearvuti, kuhu kogu see teave kokku jookseb.
Ja sõitke selle autoga ringi LE kohaselt piirkondades, kus on nihverdajaid, kiiruseületajatest möödakihutajaid jms. Kui kohtate "hulle", siis jätke neid jäädvustanud videoklipp oma arvutis alles ning väljastage ühe nupuvajusega katusest töötavad vilkurid, millega "vana sara" muutub sekundiga operatiivautoks! Ja hõigake valjuhääldajatest: "001 AAA (või 999 ÜÜÜ) juht - palun peatuge!"
Tean ise Lada 111 omanikuna, et paljud ülbed juhid just minule (ja teistele vanemate ja rahulikumalt kulgevate autode juhtidele) meelega "ära teevad" - mööda kihutavad, ette keeravad, näitavad rusikat vöötraja ees peatumise pärast jms.
Üks nüanss veel - igal sellisel operatiivautol peaks olema ca 10-20 erinevat numbrimärki, mida regulaarselt vahetataks, et huligaanid neid esmapilgul juba kaugelt ära ei tunneks. Kui julgestuspolitsei riigibossidega tegelev osa seda võtet kasutab (nt minu teada Lennart Meri katafalkauto numbrimärk 003 AAE ei ole amtlikult välja antud), siis saaks seda teha ka vast liikluspolitsei kui eriõigustega ametkond.
Oi, kus 3-4 sellist Eesti liikluses olevat autot aitaks - keegi ülparitest ju siis enam ei tea, milline "vana sara" on varjatud operatiivauto ja igaks juhuks liiklevad igal pool ettevaatlikult ja LE kohaselt.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme avatud K,N,R,L,P 11-18