06-11-2006, 19:00 PM
Ma piniseks tolle 'vahelekiilumise' asjus natuke. Ehk siis konkreetsemalt olukorrast, kus kahest sõidureast saab üks (või kolmest kaks vms) ning olukorda on juhatamas märk 537 (as, av, ak, bs, bv, bk), https://www.riigiteataja.ee/ert/get-atta...?id=927351
Tavaks on, et kaduval real sõitja üritab nui neljaks ümberreastuda juba tükk maad enne oma rea lõppu, ka siis, kui tegemist ummiku ja 5kmh venimisega. Jääb kasvõi seisma, mitukümmend meetrit vaba rada endal ees.
Teine teema on see, et olukorraga kursis olevad vennad (kas siis ajutise olukorraga, nagu oli sossi mäelt allasõit, või alalisega, nagu on pööre Tartu mnt-lt Järvevanasse), reastuvad juba kilomeeter varem 'õigesse' ritta, venivad seal, siunavad kiiremini liikuvas, kuid varsti kaduvas reas sõitjaid ja 'kriitilise koha' saabudes mingi hinna eest rida vahetajaid vahele ei lase. Kuna peavad neid ülbeteks trügijateks (mul üks töökaaslane on selline, ma tean, mida nad mõtlevad ;)
Mina pean seda aga ressursi (vaba teepind) raiskamiseks ja, nagu moodne väljend ütleb, 'seaduse mõttest mitte aru saamiseks'. 'Seaduse mõte' on siinkohal siis see, et ristmikele suubuvad ja sealt väljuvad 'lisarajad' ongi selleks, et ristmikult pääseks ühe tsükliga rohkem sõidukeid läbi.
Ma loodan, et väljendusin arusaadavalt.
Tavaks on, et kaduval real sõitja üritab nui neljaks ümberreastuda juba tükk maad enne oma rea lõppu, ka siis, kui tegemist ummiku ja 5kmh venimisega. Jääb kasvõi seisma, mitukümmend meetrit vaba rada endal ees.
Teine teema on see, et olukorraga kursis olevad vennad (kas siis ajutise olukorraga, nagu oli sossi mäelt allasõit, või alalisega, nagu on pööre Tartu mnt-lt Järvevanasse), reastuvad juba kilomeeter varem 'õigesse' ritta, venivad seal, siunavad kiiremini liikuvas, kuid varsti kaduvas reas sõitjaid ja 'kriitilise koha' saabudes mingi hinna eest rida vahetajaid vahele ei lase. Kuna peavad neid ülbeteks trügijateks (mul üks töökaaslane on selline, ma tean, mida nad mõtlevad ;)
Mina pean seda aga ressursi (vaba teepind) raiskamiseks ja, nagu moodne väljend ütleb, 'seaduse mõttest mitte aru saamiseks'. 'Seaduse mõte' on siinkohal siis see, et ristmikele suubuvad ja sealt väljuvad 'lisarajad' ongi selleks, et ristmikult pääseks ühe tsükliga rohkem sõidukeid läbi.
Ma loodan, et väljendusin arusaadavalt.