06-11-2006, 21:21 PM
Moodsate (D6 ja D8) võrrimootoritel on see häda, et generaatori valgustuspooli väljundpinge on suures sõltuvuses mootoripööretest. Selle kompenseerimiseks on tulega jadamisi pandud drosselpool, mille reaktiivtakistus on teatavasti võrdeline sagedusega.
Kui nüüd esitule sisse mingi võimsam pirn aretada, siis tuleb see süsteem ümber mõelda, sest drosselpool on arvestatud kindla takistusega tarviti jaoks. Usun, et kes on elektroonikas kodus, võib selle asemele pooljuhte kasutades ehitada kindlat pinget (nt 6V) hoidva pingestabilisaatori, mis mootori suurtel pööretel kogu oma väljundvõimsuse annaks pirnile. See süsteem muidugi väga lihtne olema ei saa...
Kui nüüd esitule sisse mingi võimsam pirn aretada, siis tuleb see süsteem ümber mõelda, sest drosselpool on arvestatud kindla takistusega tarviti jaoks. Usun, et kes on elektroonikas kodus, võib selle asemele pooljuhte kasutades ehitada kindlat pinget (nt 6V) hoidva pingestabilisaatori, mis mootori suurtel pööretel kogu oma väljundvõimsuse annaks pirnile. See süsteem muidugi väga lihtne olema ei saa...
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.