11-11-2006, 15:44 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 11-11-2006, 15:52 PM ja muutjaks oli valdo.)
piezvaniman Kirjutas:Kas alguses ei tohiks radikas soojaks minna, kui mootori käima paned...
Termostaadil on ülilihtne tööpõhimõte.
Niikaua, kui jahutusvedelik ei ole saavutanud oma lõplikku soojust (tüüpiliselt 80-90 C), siis tänu termostaadi suletud olekule ei läbi jahutusvedeliku ringvool radiaatorit, vaid piirdub ploki/veepumbaga. Kui temperatuur on saavutanud vajaliku väärtuse, siis termostaat avaneb, selleküljes olevate klappide vahendusel nn väike ringvool katkestatakse ning avatakse suur ringvool, mis läbib radiaatorit.
Loomulikult ei tohi radiaator soojeneda enne lõpptemperatuuri saavutamist ehk siis enne suure ringvoolu avamist. Kui see nii juhtub, siis on midagi termostaadis ja/või tema töötamises korrast ära. Seda saab kontrollida nt pliidil soojendatavas veeanumas, kus temperatuuri tõusmisel 80-90 C-ni peab olema jälgitav termostaadi avanemine.
Vabandan kaasfoormlaste ees, kelle jaoks on elementaarsete aabitsatõdede taas-postitamine siin mõttetu...
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme septembris avatud L,P 11-18
