12-11-2006, 12:54 PM
Sellele küsimusele on väga raske vastata, sest vanemad mootorrattad 1900-10ndad ei erine abimootoriga jalgrattast oma konstruktsiooni poolest just eriti. Veidi tugevdati konstruktsiooni, tagarattale pandi kodarate külge rihmaratas, keskele mootor ja oligi valmis.
Selliseid mootoreid, mis tavalisele jalgrattale oli monteerimiseks mõeldud, hakati vast kasutama 1910ndate lõpus ja 1920ndatel. Eestis oli üks vanimaid ilmselt hr Tomsonile kuulunud isend (arvat. 1920ndate keskpaik või varem), mis oli 1980ndatel monteeritud eest väiksema rattaga 1930ndate aastate kaubaveorattale ja on tollastest uunikumi kataloogidest/albumitest jms meile ka tuntud.
Selliseid mootoreid, mis tavalisele jalgrattale oli monteerimiseks mõeldud, hakati vast kasutama 1910ndate lõpus ja 1920ndatel. Eestis oli üks vanimaid ilmselt hr Tomsonile kuulunud isend (arvat. 1920ndate keskpaik või varem), mis oli 1980ndatel monteeritud eest väiksema rattaga 1930ndate aastate kaubaveorattale ja on tollastest uunikumi kataloogidest/albumitest jms meile ka tuntud.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme avatud K,N,R,L,P 11-18