Uunikumid raudteelt, osa 2
#51

Ükspäev PETSSiga arutasime, et kuidas läks kitsarööpmeline Astangule ning sealt üles. Üles ses suhtes, et seal on päris järsk astang. Võtsin siis raamatu (Madis Helme Kitsarööpmelised 1896-1996) ja orienteerumiskaardi kõrvale ning hakkasin mõtlema, et kuidas oli võimalik üles saada rongiga sealt astangust. Raamatus oli kirjas, et tuli astangu alt läbi ning tehti astangusse lõhe Paistab paremal all nurgas, et saaks vedur üles sealt. Tegin väikese VISANDUSE ORIENTEERUMISKAARDILE, kuidas võis minumeelest raudtee sinna tulla ja ära minna. Teadmiseks, et mäest üles minnes tegi raudtee poolkujulise pöörde ja ühines Nõmme-Kindluse - Vääna raudteega ( mis oli kahe realine) ning osaga Nõmme poole. Kuidas raudtee tuli sinna ? Koplist ja edasi Nõmme mäe alt, siis läbi tehnikaülikooli metsa ning otse Astangule. ( See kollane joon visandusel on koht kust raamatu joonise ja kirjelduse järgi tuli raudtee Astangusse).

Ahjaa, raamatus on Astangu peatuseks nimetatud Mäeküla sulgudes.
Kus see olla võis ? Tean, et üleval on Mäeküla mis on päris kõhedusttekitav, kuid kas sealt läks raudtee ning kas inimesi ka sinna sõitis? Kaardilt võttes võis minna küll Mäekülla kuid kas läks?

Seda kohta tahaks küll teada kus raudtee ühines Nõmme-kindluse - Vääna raudteega. Kuid samas selleks võib olla just see koht, kus on praegu mingi tööstus vms.

Mida teie sellest arvate, kuidas see võrgusik seal olla võis kunagi ? Millal ehitati ja millal lammutati ? Smile

Kui millestki aru ei saanud, siis küsige Smile Vabandust kui pikk jutt sai Rolleyes

Vajad enda autost pilte ? Saame kokkuleppele ! Küsi varajasemaid töid.
Vasta


Sõnumeid selles teemas



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne