12-11-2006, 21:17 PM
Parandan Sind ühes pisiasjas.
Mina ei julgeks väita, et nn motoriseeritud tagaratas oli levinuim variant kui motoriseeritud esiratas. Eestis oli kindlasti vastupidi - nn "motoriseeritud rummuga" esiratta lahendust kasutas siinmail 1930ndatel masslevinud Austria päritolu ÖWA. Motoriseeritud tagaratta lahendusena jõudis siiamaile samal ajal Saxonette. Kui jõudis, sest mina ei ole ühtki Eestis vuranud Saxonette'i oma silmaga näinud (hüppan lakke kui näen
).
ÖWAsid on siin aga alles palju, üks poolkomplektne isend minulgi taastamist ja puuduvaid detaile (paak, summuti, porilaud, heeblid) ootamas.
Huvuilistele imetlemiseks:
- ÖWA - http://www.radmuseum.at/archiv/motorette1922.htm
- Saxonette - http://www.oldsachsmotor.de/sarchiv/saxoprosp_1.jpg ja http://www.oldsachsmotor.de/sarchiv/saxoprosp_2.jpg
oldmoped Kirjutas:f) Motoriseeritud ratas (põhiliselt tagumine), mis paigaldati jalgratta tavalise ratta asemele, mootor asus "rattarummus"...
Mina ei julgeks väita, et nn motoriseeritud tagaratas oli levinuim variant kui motoriseeritud esiratas. Eestis oli kindlasti vastupidi - nn "motoriseeritud rummuga" esiratta lahendust kasutas siinmail 1930ndatel masslevinud Austria päritolu ÖWA. Motoriseeritud tagaratta lahendusena jõudis siiamaile samal ajal Saxonette. Kui jõudis, sest mina ei ole ühtki Eestis vuranud Saxonette'i oma silmaga näinud (hüppan lakke kui näen

ÖWAsid on siin aga alles palju, üks poolkomplektne isend minulgi taastamist ja puuduvaid detaile (paak, summuti, porilaud, heeblid) ootamas.
Huvuilistele imetlemiseks:
- ÖWA - http://www.radmuseum.at/archiv/motorette1922.htm
- Saxonette - http://www.oldsachsmotor.de/sarchiv/saxoprosp_1.jpg ja http://www.oldsachsmotor.de/sarchiv/saxoprosp_2.jpg
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme avatud K,N,R,L,P 11-18