Jaguar Mark 7, 1955a
#3

Viimased kaks nädalat on siis toimunud tõsine lammutustöö kere kallal, eemaldatud on:
*mootor
*pidurisüsteem
*sidurisüsteem
*istmed, armatuur, salong
*stanged
*uksed, luugid

Kere hakkab puhtaks saama.

Siin veel üks pilt enne lammutustööde algust, et anda ettekujutus sellest, kui suur see automonstrum tegelikult on:

[Pilt: imgp3119rd1.jpg]

Siiani on mulle tundunud, et teise seeria XJ on üsna suur ja mahukas auto, aga Mark 7 kõrval on ta ilmselgelt kääbus.

Auto osandamisest, iseenesest midagi suurt ja huvitavat rääkida pole, välja arvatud mõned huvitavamad tähelepanekud.
Ja ka tüngad...Smile

[Pilt: imgp3163kv5.jpg]

Pildilt selgub, et masin, mis nii müügikuulutuse andmetel, kui ka tehnilise passi alusel oleks pidanud olema 3,4 liitrine, selgus, on tegelikult hoopis 2,4 mootoriga.
Poleks uskunudki sakslase poolt sellist pettust...( Otto, oota sa....Smile
2,4 mootor on XK versiooni kõige "ökom" variant, mida 60ndate alguses pandi peale Mark 1-le ja 240-le. Ostjate hulgas, kes siiani olid harjunud Jaguari võimsate mootoritega, need mudelid just erilist heakskiitu ei leidnud, ning mõne aasta pärast nende tootmine ka lõpetati. Ilmselt saadi aru, et head (=võimsat) ja ökonoomset Jaguari pole võimalik teha...Smile

Esialgu ei oskagi selle "võrrimootoriga" midagi peale hakata, eks teen kere valmis ja siis otsustan, mid edasi saab.
Ilmselt, võtan ta lahti, teen remondikalkullid ja kui see ületab mingi teatud piiri, otsustan leida õige, kolmeneljase mootori...
Sellele 2,4sele, kuna ta originaal ei ole, nagu ei kutsu niiväga uusi kolbe, saalesid, rõngaid jne...ostma.
Kuna mootor oli vaja pukki kinnitada, tuli kohe maha võtta ka sidur ning hooratas. Murelikuks tegi see, et väntvõll pöörles üsna vabalt ja hoolimata faktist, et küünlad olid kõik peal ning nukkvõllid samuti pöörlesid, ei tekkinud mitte mingisugust kompressiooni....
Seega olin sunnitud leiutama järgmise abinõu, et hooratast lahti saada:

[Pilt: imgp3203fa0.jpg]

Ilmselt pole rõngastest suurt midagi järel või siis on klapipesad põlenud....(kuigi Jaguar kasutas juba tollal nö. tugevdatud klapipesi, niiet selle mootoriga võiks ka tänapäeva kütusega sõita, ilma, et pliiasendajat kasutaks....


Elektrisüsteem vajab põhjalikku uuendamist, enamus riideisolatsiooniga juhtmeid on mädanenud (nagu ka kõik muu, mis mittemetallist)
Tähelepanuväärne on see, et tollal Jaguar kasutas nii riide- kui plastisolatsiooni kombineeritult:

[Pilt: imgp3157nn3.jpg]

Enamus on siiski riie.

Pidurivedeliku paak on lihtsalt tehtud hernekonservi purgist:

[Pilt: imgp3175op8.jpg]

Mis teha, ilmselt Jaguariomanikel on eluaeg olnud rasked ajad...Wink



Seda järgmist asja märgates tuli kohe meelde Valdo, kellega kunagi sai siin foorumis vaieldud, et mis jahutusvedelikku vanades autodes kasutada....
Eks see kraan ikka vihmavee plokist väljalaskmiseks ole:

[Pilt: imgp3202vh3.jpg]

(Ühtlasi tervitused Valdole... Cool )


Kokkuvõtteks võib tehnika poole pealt veel seda öelda, et 55nda aasta autol on kõik ülilihtne.
Ei mingeid roolivõimendeid (pidurivõimendi, tõsi küll on olemas; kõrvalistuja istme all, aga sinnani pole ma veel jõudnud), kliimasüsteeme ega keerukat elektrivärki.
Kaitsmeplokis on neli ( ! ) kaitset, kogu autol on suunatulede ja strteriga kokku neli releed; auto sabaosasse jookseb kaks juhet, mootori külge üks; katuseluuk käib tõmmates lahti ja kesklukust polnud keegi veel kuulnudki...
Seetõttu loodan kevadeks ka kõik vajalikud asjad üle käia / taastada ning auto soojaks ajaks sõitma saada.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: stihl - 30-10-2006, 12:08 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: stihl - 01-11-2006, 13:00 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: stihl - 17-11-2006, 17:47 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: stihl - 17-01-2007, 11:57 AM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: stihl - 17-01-2007, 12:31 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: E-riik - 17-01-2007, 12:59 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: Ishijupp - 17-01-2007, 13:15 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: stihl - 17-01-2007, 14:37 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: Mini - 17-01-2007, 17:59 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: E-riik - 17-01-2007, 18:58 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: robi - 18-01-2007, 03:02 AM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: stihl - 18-01-2007, 12:25 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: Coger - 18-01-2007, 14:04 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: 13piisab - 18-01-2007, 23:33 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: miniest - 18-01-2007, 14:44 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: stihl - 18-01-2007, 15:29 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: Bastard - 18-01-2007, 21:10 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: Mini - 18-01-2007, 21:36 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: wax - 18-01-2007, 22:26 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: stihl - 19-01-2007, 10:38 AM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: E-riik - 19-01-2007, 14:45 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: pppp - 19-01-2007, 16:00 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: stihl - 19-01-2007, 17:03 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: Bastard - 19-01-2007, 17:09 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: E-riik - 19-01-2007, 17:22 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: stihl - 19-01-2007, 17:24 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: aavo - 21-01-2007, 17:13 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: stihl - 22-01-2007, 17:47 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: robi - 23-01-2007, 00:52 AM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: wax - 23-01-2007, 09:54 AM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: eberhard - 23-01-2007, 12:23 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: stihl - 23-01-2007, 13:52 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: tavs - 23-01-2007, 14:43 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: ats97 - 23-01-2007, 15:08 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: stihl - 23-01-2007, 15:57 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: eberhard - 24-01-2007, 09:28 AM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: ROKIPEER - 26-01-2007, 08:26 AM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: Liblikmutter - 26-04-2007, 00:21 AM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: stihl - 13-05-2007, 11:38 AM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: ryblik1 - 30-05-2007, 17:58 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: stihl - 25-07-2007, 14:18 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: Jarmo - 25-07-2007, 17:01 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: stihl - 26-07-2007, 09:02 AM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: TeeTL - 26-07-2007, 10:35 AM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: Jarmo - 26-07-2007, 13:38 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: stihl - 27-07-2007, 09:18 AM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: Kalle1 - 28-08-2007, 15:47 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: stihl - 29-08-2007, 13:06 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: session - 29-08-2007, 14:12 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: IIIFFFAR - 29-08-2007, 14:46 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: miniest - 29-08-2007, 17:20 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: pppp - 30-08-2007, 13:40 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: villuro - 31-08-2007, 16:55 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: stihl - 11-09-2007, 21:18 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: Jesper - 11-09-2007, 23:24 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: stihl - 12-09-2007, 12:45 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: hundu615 - 12-09-2007, 18:10 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: motoblokk - 12-09-2007, 19:50 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: supp - 12-09-2007, 19:58 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: Jarmo - 12-09-2007, 21:46 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: Jesper - 12-09-2007, 23:42 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: stihl - 13-09-2007, 08:01 AM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: motoblokk - 30-09-2007, 19:42 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: stihl - 01-10-2007, 13:37 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: valdo - 01-10-2007, 13:57 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: k2rpman - 01-10-2007, 17:55 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: hundu615 - 01-10-2007, 18:20 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: leek - 02-10-2007, 07:45 AM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: stihl - 02-10-2007, 10:44 AM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: Coger - 02-10-2007, 13:05 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: v6sa - 03-10-2007, 08:03 AM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: stihl - 22-03-2008, 23:22 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: miniest - 23-03-2008, 05:45 AM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: stihl - 23-03-2008, 12:00 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: 41Degree - 23-03-2008, 12:10 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: hundu615 - 23-03-2008, 19:36 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: janek555 - 23-03-2008, 19:44 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: stihl - 17-04-2009, 21:36 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: 13piisab - 05-05-2015, 13:16 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: stihl - 31-01-2021, 09:21 AM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: mossepower - 31-01-2021, 11:05 AM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: diesel - 31-01-2021, 11:04 AM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: CarRestoration - 31-01-2021, 12:15 PM
RE: Jaguar Mark 7, 1955a - Autor: mossepower - 31-01-2021, 12:22 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 7 külali(st)ne