23-11-2006, 07:03 AM
Kunagi varem, kui elanikkonnal lubati veoautosid osta, ostsin Avia-20. Sellisel autol oli õhufiltrist tuleval torustikul üks elektriline õhu soojendamise küünal, mille efektiivsus oli küllaltki madal. Alatihti põlesid läbi.
Kasutasin Tallinna Autoremondi tehase poolt loodud ja toodetud seadet, mis tuli paigaldada moototi karteri kaane alla sellele liibuvalt. Selles ristküliku sarnases karbis oli elektriline küttekeha - keedupulk, millede valik on praegu suur. Selles karbis oli jahutusvedelik ja küljes kaks toru otsa, millede kaudu lõdvikutega ühendati jahutussüsteemiga. Lõdvikutele mingeid kraane ei olnud ja vedelik oli läbi seadme pidevas ringluses. Soojendas jahutusvedelikku ja põhja alla asumisega ka õlivannis olevat õli. 25 -30 kraadiliste külmadega oli seade el. võrgus kogu aja, sest mõnetunnine soojendus jäi nõrgaks ja tulemust ei olnud.
Kasutasin ka spets aerosoolkäivitus gaase, kuid selle käivitamine lõi alati mootori käivitamisel heleda metallse hääle sisse ja oli mootori eale kahjulik.Kasutasin seda moodust ainult viimases hädas.
Kui eelsüüte küünal osutus jälle läbi põlenuks, siis kasutasin ka tule lonti, mille tule asetasin maha keeratud küünla augu ette ja toimis väga hästi juhul, kui starter jõudis ringi vedada. Selline meetod oli kasutusel enne eelsoojendi paigaldamist.
Kodustes tingimustes on seadet võimalik teha.
Kasutasin Tallinna Autoremondi tehase poolt loodud ja toodetud seadet, mis tuli paigaldada moototi karteri kaane alla sellele liibuvalt. Selles ristküliku sarnases karbis oli elektriline küttekeha - keedupulk, millede valik on praegu suur. Selles karbis oli jahutusvedelik ja küljes kaks toru otsa, millede kaudu lõdvikutega ühendati jahutussüsteemiga. Lõdvikutele mingeid kraane ei olnud ja vedelik oli läbi seadme pidevas ringluses. Soojendas jahutusvedelikku ja põhja alla asumisega ka õlivannis olevat õli. 25 -30 kraadiliste külmadega oli seade el. võrgus kogu aja, sest mõnetunnine soojendus jäi nõrgaks ja tulemust ei olnud.
Kasutasin ka spets aerosoolkäivitus gaase, kuid selle käivitamine lõi alati mootori käivitamisel heleda metallse hääle sisse ja oli mootori eale kahjulik.Kasutasin seda moodust ainult viimases hädas.
Kui eelsüüte küünal osutus jälle läbi põlenuks, siis kasutasin ka tule lonti, mille tule asetasin maha keeratud küünla augu ette ja toimis väga hästi juhul, kui starter jõudis ringi vedada. Selline meetod oli kasutusel enne eelsoojendi paigaldamist.
Kodustes tingimustes on seadet võimalik teha.