30-11-2006, 15:44 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 30-11-2006, 15:56 PM ja muutjaks oli valdo.)
Chameleon Kirjutas:...on hakanud mind köitma vanad autod, sellised 50ndate ja 60ndate omad. Sooviksin rohkem teada nende kohta – millised automargid olid sel ajal...
Mina vastan lakooniliselt Eesti (tegelikult kogu N.Liidu) osas.
Kõigepealt 1950ndate esimese poole tänavapilt.
Sõiduautod - M-400 ja 401 (Almad), enamikus eravalduses. Asutuste autodest Pobi, neid kohtas umbes kaks korda harvem kui Almat. Veelgi harvem liikusid suurte bosside ZIMid (GAZ-12) ja veelgi suuremate bosside (riigi- ja parteijuhid) ZIS-101 ja 110. Sekka oli palju näha ka kordakõbitud ja sageli juba osalt kättesaadavate vahenditega remonditud 1930ndate autoparki. Valdav enamik sellest viimasest sõjaaja trofee, vähem oli seda, mis siinmail 1930ndatel liikunud. Pms Saksa ja Prantsuse toodang, sekka üliharvad Inglise autod ja nn "Ameerika villised", mis lendliisi tagasiandmisest säilinud. Viimaste enamikele kohapeal hädapärane kuut peale ehitatud. Sama lugu Iivan-Villistega (GAZ-67)
Veoautod - väiksemate autode osas levinud margid GAZ-AA ja GAZ-MM, liikusid juba üksikud moodsad GAZ-51d. Suuremate masinate osas ZIS-5 ja juba üksikud moodsamad ZIS-150d. Pluss arvukas kirju park trofee-veoautosid, pms 1930ndate lõpp ja 40te algus. Suurtest veoautodest mõned 200sed "härg"-MAZid (piisoni kujud mootori küljeplekkidel)
1950ndate lõpul tulid sõiduautode hulka juba esimesed moodsamad mossed (402, päris lõpus ka 407). Ametiautodena (direktorid, parteibossid, osalt ka taksod) ka varaseimad vanad Volgad (GAZ-21, pms 2. seeria). Mõned üksikud Tšaikad (GAZ-13) kõrgetel riigitegelastel, mis asendasid ZIMi.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme avatud K,N,R,L,P 11-18