01-12-2006, 06:44 AM
Sellist rakist ei ole omal raske valmistada. Kunagi sai valmistatud rakis järgmiselt: vaja 2 10-15 sm pikkust nelikant materjali umbes 20x20, need asetada kõrvuti, puurida nende otste lähedalt augud läbi 8 poltide tarbeks. Poltidega tõmmata pooled vastamisi ja puurida nende kokkupuute koha pealt auk läbi ja puuri läbimõõt peab olema natuke väiksem piduritoru läbimõõdust. Kui asetada piduritoru sellesse avasse ja poltidega pingutada, siis pingutuse tagajärjej peab saavutama sellise hõõrdejõu, et ta püsiks hilisemal töötlemisel paigal. Tuleb puurida valmis otsa läbimõõdule vastava puuriga plaatidele süvis, mis hiljem viimase torniga töötlemisel annab totu otsale vajaliku välis kuju.
Vaja valmistada treimistööga 3 torni: 1. torni ots peab olema silindrikujuline ja läbimööt vastama toru augu läbimöödule, kuid natuke jämedam ja veidi koonus otsa poole, et seda auku lüües suruks toru otsa tihedamalt vastu kinnitusdetaile. 2. Teine torni ots ka silindri kujuline ja läbimõõt esimese torni otsale vastav, kuid natuke peenem, et oleks väike lõtk. Torni otsa valmistatud silindrilisest osast edasi on tornile vaja töödelda toru otsa valtsimiseks valtsitud otsale sarnast figuuri. Selle operatsiooniga ei anna toru otsale lõpplikku kuju, vaid venitab toru natuke oma olekust välja. 3. Torni ots on ka silindrilise otsaga, et fikseerida torni õige asend, kuid edasine torni jämedam osa peab vastama originaalse otsa figuurile.
Selline rakis sai paigaldatud kruustangide vahele ja tornile sai haamriga lüües asi korda aetud. Ühe torniga ei töötle ära, sest rebestab toru otsa, vajalik järkjärguline venitamine.
Soovitan töö tegemise kogemuse saamiseks enne proovida proovitükkidega.
Loodan, et võibolla on sellest abi.
Vaja valmistada treimistööga 3 torni: 1. torni ots peab olema silindrikujuline ja läbimööt vastama toru augu läbimöödule, kuid natuke jämedam ja veidi koonus otsa poole, et seda auku lüües suruks toru otsa tihedamalt vastu kinnitusdetaile. 2. Teine torni ots ka silindri kujuline ja läbimõõt esimese torni otsale vastav, kuid natuke peenem, et oleks väike lõtk. Torni otsa valmistatud silindrilisest osast edasi on tornile vaja töödelda toru otsa valtsimiseks valtsitud otsale sarnast figuuri. Selle operatsiooniga ei anna toru otsale lõpplikku kuju, vaid venitab toru natuke oma olekust välja. 3. Torni ots on ka silindrilise otsaga, et fikseerida torni õige asend, kuid edasine torni jämedam osa peab vastama originaalse otsa figuurile.
Selline rakis sai paigaldatud kruustangide vahele ja tornile sai haamriga lüües asi korda aetud. Ühe torniga ei töötle ära, sest rebestab toru otsa, vajalik järkjärguline venitamine.
Soovitan töö tegemise kogemuse saamiseks enne proovida proovitükkidega.
Loodan, et võibolla on sellest abi.