07-12-2006, 01:36 AM
pppp Kirjutas:Küsiks omalt poolt, et mida asjatundjad soovitavad uue, nn. musta krundi all oleva keredetailiga ette võtta enne värvimist?
Selgusetuks jääb, kas see musta krundi all olev üksik detail (tiib, kapott, uks) vajab ka mingil määral pahteldust või mitte (väikesed olmemõlgid jms).
Kui ei ole vaja pahteldada ja plekipind on sirge, siis tööde järjekord oleks midagi taolist:
- Pesta pinnapesuvedelikuga (kutsutakse ka silikoonieemaldiks) detail puhtaks.
- Matistada detail taldlihvijaga ja paberiga P280-P400. Võib kasutada ka lihvkäsna P500.
- Suruõhuga puhastamine
- Pinnapesu
- Happekrundiga katmine värvipüstolist (1-2 kihti, 5-10 minutilise vahega 25 C juures- värvikambris olev kuivamiseks vajalik temperatuur)
- Happekrundi kuivamine (kuni 20-30 min. 25 C juures)
- Aluskrundiga katmine värvipüstolist (1-2 kihti, 5-10 minutilise vahega 25 C juures)
- Aluskrundi kuivamine (kuni 20 min. 25 C juures)
- Vajadusel üksikute tolmutäppide eemaldamine peenikese lihvpaberi abil P600-P800
- Pinna puhastus suruõhuga, kasutades pühkimiseks vahalappi.
- Värvi (kas siis akrüüli või baasvärvi) pealekandmine.
- Värvikihtide kuivatamine (5-10 min.)
- Baasvärvi lakkimine (2 kihti, kihtide kuivamisvahe 5-10 min.)
Lühidalt see olekski kogu raamatutarkus.
Senimaani uute detailidega pidevalt eelmainitud viisil tegelenud ja mingeid probleeme pole seni tekkinud.
On nii kunded rahule jäänud kui ka ise.