20-12-2006, 01:47 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-12-2006, 22:07 PM ja muutjaks oli Aivar71.)
Jah, huvitav fakt muidugi. Kuid samas oleneb ikkagi kumma mätta otsast vaadata. Ametnikud ei teinud oma tööd korralikult ja nüüd saab nende kallal nokkida. See on muidugi õige. Samas pannes ennast jalakäija rolli, näeks asja teises valguses. Ma jätaks võib-olla selle konkreetse teelõigu mängust välja ja avaldaks oma subjektiivset arvamust teema pealkirja.
Nimelt olenevalt jalgrattatee asukohast. Kui ta külgneks ainult autodele mõeldud sõiduteega, poleks probleemi. Sõitku jalgrattad või rollerid (mopeedid). Samas aga, külgnedes jalakäijate teega, on mopeedide liiklus siiski jalakäijaid ohustav (liikumiskiirus + mass), samuti isegi kiiresti liikuv jalgratas. Ei tahaks nagu last ka koera moodi rihma otsas jalutada, et ta jumala eest jalgratta teele ei jookseks ja seal vigaseks ei sõidetaks. Tegelikult on kõik kinni meie liikluskultuuris ja mõtlemises. Kui natuke rohkem hoolida teistest, oleks seda jama (loe õnnetusi) kõike palju vähem. Näiteks suvel mootorrattaga, hommikul mööda Pirita teed linna tööle sõites, on mopeediliiklus sellel trassil päris tihe. Sõidetakse ka mereääres kulgeval jalgratta ja kõnniteel. Ükskord võtsin lihtsalt huvipärast ühele noorsandile sappa ja lugesin oma Honda spidomeetrilt ees liikuva rolleri liikumiskiiruseks üle 70km/h! Pole mind nüüd sellepärast mõtet materdama hakata, kuna ei ürita vaenu õhutada. Lihtsalt fakt jääb faktiks. Teisest küljest pole ka linnas selle va ruumiga ka eriti laiutada, et kõik saaksid omale sobiva sõidu- või kõnnitee. Aga mis siin ikka nuriseda, olgem ausad, viimaste aastatega on jalgratta ja kõnniteede olukord Tallinnas ikka oluliselt paranenud.
Kokkuvõtteks kogu selle segase jutu peale, pooldan mina isiklikult mopeedide liiklemiseks veel esialgu sõiduteed.
Puhh.
Nimelt olenevalt jalgrattatee asukohast. Kui ta külgneks ainult autodele mõeldud sõiduteega, poleks probleemi. Sõitku jalgrattad või rollerid (mopeedid). Samas aga, külgnedes jalakäijate teega, on mopeedide liiklus siiski jalakäijaid ohustav (liikumiskiirus + mass), samuti isegi kiiresti liikuv jalgratas. Ei tahaks nagu last ka koera moodi rihma otsas jalutada, et ta jumala eest jalgratta teele ei jookseks ja seal vigaseks ei sõidetaks. Tegelikult on kõik kinni meie liikluskultuuris ja mõtlemises. Kui natuke rohkem hoolida teistest, oleks seda jama (loe õnnetusi) kõike palju vähem. Näiteks suvel mootorrattaga, hommikul mööda Pirita teed linna tööle sõites, on mopeediliiklus sellel trassil päris tihe. Sõidetakse ka mereääres kulgeval jalgratta ja kõnniteel. Ükskord võtsin lihtsalt huvipärast ühele noorsandile sappa ja lugesin oma Honda spidomeetrilt ees liikuva rolleri liikumiskiiruseks üle 70km/h! Pole mind nüüd sellepärast mõtet materdama hakata, kuna ei ürita vaenu õhutada. Lihtsalt fakt jääb faktiks. Teisest küljest pole ka linnas selle va ruumiga ka eriti laiutada, et kõik saaksid omale sobiva sõidu- või kõnnitee. Aga mis siin ikka nuriseda, olgem ausad, viimaste aastatega on jalgratta ja kõnniteede olukord Tallinnas ikka oluliselt paranenud.
Kokkuvõtteks kogu selle segase jutu peale, pooldan mina isiklikult mopeedide liiklemiseks veel esialgu sõiduteed.
Puhh.