20-12-2006, 13:08 PM
Coger Kirjutas:... et kiiremast kokkupõrkest kui 20-30 km/h elusana välja ei tulda... No ole nüüd. siis peaks Eesti teed veel 2-3 korda hullem surnuaed olema kui praegu on. On ka maanteekiirustel ja laupkokkupõrkest küll ja küll eluga välja tuldud nii et ei ole nii hull ka see asi.
Asi sõltub suuresti sellest, millise detailiga ja vastu mida kokkupõrge toimub. Teatavasti ei tapa kokkupõrkel mitte kiirus, vaid (negatiivne) kiirendus. Mida suurem see negatiivne kiirendus on, seda suurem on tõenäosus, et autojuht ja sõitjad saavad suuremaid vigastusi.
Selsamal põhjusel tehakse kaasajal auto esiosa sellistest materjalidest ja sellise tehnoloogiaga, et kokkupõrkel esiosa võimalikult palju deformeerub ehk siis sõitjateruumi negatiivne kiirendus oleks võimalikult väike ja pika aja peale ära jaotatud. Kui auto on nn jäiga esiosaga (nt raamil olev auto, mille raamiotsad on esistange juurde välja toodud), on laupkokkupõrge reeglina üsnagi järsk ning sõitjateruumi negatiivne kiirendus lühiajaline ja suur (ja sageli sõitjate jaoks fataalne).
Usun, et just selle viimase juhu kohta käib see max 20-30 km/h. Ehk siis sellise autoga 35-40ga vastu betoonmüüri võib tõesti tappa.
Samal põhjusel võib aga üsna kergete tagajärgedega olla nt 100-110ga peenesse leppavõssa sõitmine - auto lihtsalt kaotab seal aegamisi kiirust ning negatiivne kiirendus jääb seetõttu üsnagi tagasihoidlikesse piiridesse.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme avatud K,N,R,L,P 11-18