20-12-2006, 13:56 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 20-12-2006, 14:05 PM ja muutjaks oli valdo.)
dad Kirjutas:8k on väga suur tootmisarv...
Ära unusta tootmisaastaid (1936-41) ja tootjariiki (NSVL) ning ZIS-101 otstarvet (kõrgemate "ülemuste" ja valitsustegelaste autod).
Tuletagem meelde, mis juhtus N.Liiduga 1941. aasta teisel poolel. Saksa poolel õnnestus välksõja käigus hõivata poole aastaga suur osa "magusamast" N.Liidu territooriumist ning jätta alles vaid Siber, mõned idapoolsed alad, loovutamiseks juba valmis olnud Moskva ja ümberpiiratud Leningrad.
Võib vaid kujutleda, kui palju kõrgemate ülemuste ZIS-101sid selle paanilise taganemise käigus puruks lasti, "kotti" jäi, taganemisel ise maha põletati/õhiti jne... OK, Moskva "tšinovnikute 101d vast jäid alles, Leningradi "genossede" 101d ehk ka elasid blokaadi kuskil vedelevana üle. Mõne idapoolse, fritsudest puutumata provintsi "pervõi sekretar'i" 101 ehk kahh. Ülejäänud aga... kahtlen väga.
Kui juba ligi 64 tuhat isendit valmistatud "emkat" (GAZ-M1 + GAZ-11) on selsamal laastava sõja põhjusel hakatud lugema rariteediks (Venes annab praegu "emkat" "tikutulega" taga otsida), siis mida kosta 101 osas, mida oma 8752 isendiga toodeti ju enam kui seitse korda vähem!
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme avatud K,N,R,L,P 11-18