21-12-2006, 17:34 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 21-12-2006, 17:35 PM ja muutjaks oli oldmoped.)
Jesper Kirjutas:Kõik võimalikud elektrijalgratta variandid on ära näidatud.
Samas näiteks uue lugemisel oleva liiklusseaduse järgi on:
jalgratas on vähemalt kaherattaline väntmehhanismiga sõiduk, mis liigub sellega sõitva(te) inimes(t)e lihasjõul; sellel võib olla ka elektrimootor, mille maksimaalne püsi-nimivõimsus ei ületa 0,25 kW. Termini all ei mõelda puudega inimese ratastooli;
Ja antud teema põhiosasse on see, et selline asi, nagu jalgrattatee on ka uues liikluseaduses konkreetselt paigas:
jalgrattarada on jalgratta või mopeediga liiklemiseks ette nähtud ja teekattemärgisega tähistatud pikisuunaline sõiduteeosa;
jalgrattatee on jalgratta või mopeediga liiklemiseks ette nähtud sõiduteest ehituslikult eraldatud või eraldi asuv teeosa või omaette tee, mis on tähistatud vastava liiklusmärgiga. Sõiduteega teede ristmikul on jalgrattatee tee osa;
jalgtee on jalakäija liiklemiseks ette nähtud omaette tee, mis võib olla tähistatud vastava liiklusmärgiga;
kõnnitee on jalakäija liiklemiseks ette nähtud ja äärekiviga või muul viisil sõiduteest ja/või jalgrattateest eraldatud teeosa, mis võib olla tähistatud vastavate liiklusmärkide või teekattemärgistega;
Järjekordne probleem aga kergliiklustee terminiga (kergliiklustee on jalakäijate ja jalgratturite liiklemiseks ette nähtud eraldi tee), mis järjekordselt välistab kõik muus sõidukid. Mujal maailmas on selle teeliigi tähendus natukene muu.