08-01-2007, 23:41 PM
Autopleki tinatamine on meie soolastes ja niisketes oludes väga halb mõte.
Seletame pikemalt. Tina on metallide pingereas raust tagapool, samuti vask ja hõbe, tsink aga eespool, samuti alumiinium. Lihtsustatult ja lühidalt öeldes on nii, et kui kaks eri metalli omavahel ühendada (peab olema hea elektriline kontakt) siis pingereas eespool olev metall (tsink) pidurdab raua roostetamist, tagapool olev aga kiirendab. See nüüd päris täpselt nii pole aga ei viitsi pikalt seletama hakata, kuidas need ioonid seal käituma hakkavad. Ühesõnaga teraspleki tsinkimine on hea kaitse rooste vastu, tinatamine aga halb. Kuid ideepoolest saab plekki ka tsingiga joota, mingit eri räbustit on vaja.
Vedelik millega töödeldi oli kas roosteeemaldi (sisuliselt soolhappe, fosforhappeja inhibiitorite segu) või jooteräbusti.
Ideepoolest saab tinaga jootes kortsus pleki ilusti siledaks küll, lihtsalt meie kliimaga see meetod ei sobi, kuivas arizona kõrbesa aga miks mitte.
Seletame pikemalt. Tina on metallide pingereas raust tagapool, samuti vask ja hõbe, tsink aga eespool, samuti alumiinium. Lihtsustatult ja lühidalt öeldes on nii, et kui kaks eri metalli omavahel ühendada (peab olema hea elektriline kontakt) siis pingereas eespool olev metall (tsink) pidurdab raua roostetamist, tagapool olev aga kiirendab. See nüüd päris täpselt nii pole aga ei viitsi pikalt seletama hakata, kuidas need ioonid seal käituma hakkavad. Ühesõnaga teraspleki tsinkimine on hea kaitse rooste vastu, tinatamine aga halb. Kuid ideepoolest saab plekki ka tsingiga joota, mingit eri räbustit on vaja.
Vedelik millega töödeldi oli kas roosteeemaldi (sisuliselt soolhappe, fosforhappeja inhibiitorite segu) või jooteräbusti.
Ideepoolest saab tinaga jootes kortsus pleki ilusti siledaks küll, lihtsalt meie kliimaga see meetod ei sobi, kuivas arizona kõrbesa aga miks mitte.