08-01-2007, 23:53 PM
Vähemalt siinsetel "vanakooli" autodel - Pobi, ZIM jne - kasutati tehases tinapahtlit lausa ohtrasti. Kogu ebatäpsetest kerestantsidest tingitud "kõverus" oli tinaga silutud! Ja vähemalt "tänu" tinapahtlile nad küll korrosiooni käes kiiremini ei hävinud! Küll aga on palju keerukam sellise auto hilisem keretöö -keevitamine, liivapritsimine jms. Väga ebameeldiv on saada keevitamisel sulava tihapahtli lärakaid varrukast sisse... Pobi restaureerimisel on mul seda korduvalt juhtunud
"Naised saunas" on küll rääkinud, et tinapahteldet keret pidi kaitsma asjaolu, et akust on keres plussklemm (nagu vanasti tavaks), mitte miinusklemm, nagu moodsatel autodel. Aga ma kardan, et see jutt on siiski puhas luulu... kuigi ma kindel ka ei ole.
"Naised saunas" on küll rääkinud, et tinapahteldet keret pidi kaitsma asjaolu, et akust on keres plussklemm (nagu vanasti tavaks), mitte miinusklemm, nagu moodsatel autodel. Aga ma kardan, et see jutt on siiski puhas luulu... kuigi ma kindel ka ei ole.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel