09-01-2007, 15:15 PM
Tegemist peaks olema meil kunagi tegutsenud tootmiskoondis "Kooperaatori" toodetud õlipõletiga.
Enne põleti reguleerimist paar tähelepanekut selle põleti kohta: põleti elektrimootori pöörded on liialt madalad, et tagada põletusprotsessi tagamine hapnikuga-tulemuseks on katlaja suitsutorude kiire tahmamine. Seega-õhuvõtu katik peaks olema maksimaalselt avatud. Kui põletit pikemat aega ei kasutata (näiteks katelt köetakse elektritenniga) siis peaks olema katik suletud-et läbi katla korstnasse suunduv jahe õhk ei jahutaks katelt. Teine asi, nagu mainitud madalad mootoripöörded tingivad selle, et pihustipump (vaatamata reguleernupule) ei arenda sellist rõhku nagu moodsad põletid-võib ka juhtuda nii, et osa kütusest põlemiskambrisse pihustatakse ja põleb, osa kütust aga tilgub põleti pihusti otsast põlemise ajal katla põhja ja lahvatab ajal, kui katel on parajalt kuum, katla põhjas põlema. Põlemisprotsess ei ole aga täielik, kuna ventilaator annab niigi vähe hapnikku peale.
Mis siis sellise põletiga teha? Enne põleti montaaži puhastada kõik suitsukanalid tuhast ja tahmast, kuna põleti ventilaator ei "jaksa" neid puhtaks puhuda. Kasutada kvaliteetset vähetahmavat ahjukütust. Monteerida põleti originaalpihusti asemele väikesedüüsiline pihustiots (keerme poolest sobib "Oiloni" oma. Suitsutoru ehk korsten peab olema maks puhas ja ei tohi kuskilt saada väärõhku, kuna see halvendab tõmmet ja põhjustab tahmamist. Põletileek peab olema sinakas ja tulelont mitte just väga pikk, aitab 10-15 cm pikkune, reguleeritakse pumba kruviga, korstnast peab väljuma praktiliselt värvitu või hallikas suits. Oluline on hoida põleti "fotosilm" puhas.
Põletile on otstarbekas paigaldada elektromagnetiline kütuseklapp kuna mehhaaniline klapp (kummikoonus) ei ole tihe s.o. kütuse pealevool võib pumba seiskudes jätkuda.
Enne põleti reguleerimist paar tähelepanekut selle põleti kohta: põleti elektrimootori pöörded on liialt madalad, et tagada põletusprotsessi tagamine hapnikuga-tulemuseks on katlaja suitsutorude kiire tahmamine. Seega-õhuvõtu katik peaks olema maksimaalselt avatud. Kui põletit pikemat aega ei kasutata (näiteks katelt köetakse elektritenniga) siis peaks olema katik suletud-et läbi katla korstnasse suunduv jahe õhk ei jahutaks katelt. Teine asi, nagu mainitud madalad mootoripöörded tingivad selle, et pihustipump (vaatamata reguleernupule) ei arenda sellist rõhku nagu moodsad põletid-võib ka juhtuda nii, et osa kütusest põlemiskambrisse pihustatakse ja põleb, osa kütust aga tilgub põleti pihusti otsast põlemise ajal katla põhja ja lahvatab ajal, kui katel on parajalt kuum, katla põhjas põlema. Põlemisprotsess ei ole aga täielik, kuna ventilaator annab niigi vähe hapnikku peale.
Mis siis sellise põletiga teha? Enne põleti montaaži puhastada kõik suitsukanalid tuhast ja tahmast, kuna põleti ventilaator ei "jaksa" neid puhtaks puhuda. Kasutada kvaliteetset vähetahmavat ahjukütust. Monteerida põleti originaalpihusti asemele väikesedüüsiline pihustiots (keerme poolest sobib "Oiloni" oma. Suitsutoru ehk korsten peab olema maks puhas ja ei tohi kuskilt saada väärõhku, kuna see halvendab tõmmet ja põhjustab tahmamist. Põletileek peab olema sinakas ja tulelont mitte just väga pikk, aitab 10-15 cm pikkune, reguleeritakse pumba kruviga, korstnast peab väljuma praktiliselt värvitu või hallikas suits. Oluline on hoida põleti "fotosilm" puhas.
Põletile on otstarbekas paigaldada elektromagnetiline kütuseklapp kuna mehhaaniline klapp (kummikoonus) ei ole tihe s.o. kütuse pealevool võib pumba seiskudes jätkuda.
Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.