10-01-2007, 00:47 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 10-01-2007, 00:51 AM ja muutjaks oli oldmoped.)
valdo Kirjutas:Miski kord-kaks nädalas oleks mõistlik õlivarras ikka välja tõmmata... pikkade otste sõitmisel veidi tiheminigi. Mis tähendab loomulikult, et sobiva mootoriõli potsu peaks igal juhil pagasiruumis jahutusvedeliku potsu, klaasipuhastusvedeliku potsu, piduriõli potsu, veepotsu (käte pesemiseks teel) jm asjade kõrval ikka olemas olema.
Igapäevaliikur peaks olema ikkagi tarbevahend ja võimalikult muretu, et sellele saab kindel olla ja ei pea koguaeg kõike kontrollima ja igat tekkivat potentsiaalset undamist ja kolksu koguaeg kõrv kikkis kuulama vaid on piisav korralised tehnohoolded. See kas nende välp on 5000 või 15000km sõltub juba konkreetsest masinast.
Pagasnik on kauba ja vajalike asjade kaasaveoks. Kui auto eeldab juba mootoriõli, jahutusvedeliku ja piduriõli igaksjuhuks kaasaskandmist on see igapäevaliikuriks kõlbmatu! Kui õlivarrast tunned igaksjuhuks vajadust vaadata tihedamini kui iga paari1000km tagant, on samad lood. Kui pead korraliste tehnohoolete vahepeal lisaks niisama vaatamisele ka õli juurde lisama (see õlijutt ei kehti suhteliselt kõrges forsseeringus mootorite kohta) on masin igapäevliikuriks kõlbmatu. Jahutusvedelik ei kao süsteemist kuhugi. Kui kaob, on masin igapäevliikuriks kõlbmatu. Lekkeid pidurisüsteemist ma parem ei kommenteeri üldse.
Ainus mõistlik kaasaveo vajadus on klaasipesuvedelik, kuna osad teeäärsed tanklad müüvad mingeid tõeliseid haisvaid solke.
Ja see kehtib olenemata masina margist, olgu tegu moskvitshi või mercedesega. Kui asi ikka hakkab otsast järjest lagunema ja pidevat renoveerimist vajada, tuleb ta lihtsalt kas korralikult ja põhjalikult korda teha (mitte vahetada vaid momendil katkine osa vaid käia üle kogu masin) või saata see teenitud vanaduspuhkusele ja võtta uus.
edit: niikaua, kui oma posti kirjutasin, oli siia tekkinud juba terve ports samasisulisi.