18-01-2007, 00:56 AM
Coger Kirjutas:Ka mina jätsin siia mingi aeg postituse, kus ära oli mainitud eelmise põlvkonna Multipla. Olen endiselt arvamusel, et see maailma üks jubedamaid peletisi autotööstuses.
Hmmm...?
Minu meelest on vana Multipla näol tegemist ju ülistiilse asjaga. Igatahes õigustatult võib seda autot lugeda maailma esimeseks mahtuniversaaliks. Midagi sarnast oli venelastel plaanis suuremana
Pobeda baasil küll juba 1950ndate algul nime NAMI-013 (lehel http://gaz20.spb.ru/history_post-pobeda.htm eelviimane pilt), kuid see jäi kahjuks mõne üksiku katseeksemplari tasemele.
Ja mis veelgi üllatavam - Multipla valmistati imepisikese Fiat 600 põhjal. Eesti inimesele on 600 rohkem tuntud kui 965 muhk-sapaka prototüübina (sapakal tehti tagaosa veidi teistsugune + ka teine mootor).
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel