29-01-2007, 19:50 PM
Tegin veidi kodutööd - kõiki selliseid ninasid ei saa automaatselt liigitada GAZ 53F alla. Nimelt tootis Gorki tehas selliste ninadega tegelikult kahte mudelit GAZ 52-03 ja GAZ 53 F. Esimesel mootoriks GAZ 52, teisel forseeritud 51. Kes arturiga sinapeal, saavad vahest aru. Hakkasin siis uurima, on neil ka muud erinevust ja leidsin siis järgmist - 52-03 oli veel 51 raamil (lühem) lühema veokastiga ning kiigevedrudega. 53F aga juba pikemal raamil ja kummipuksidega vedrukanduritega. Parafraseerides Valdot - nõukogude plaanimajandus oli kentsakas ja kummaline - mida oli, see kruviti külge. Huvitav oleks teada ainult, mis ajendil siis kabiin ümber disainiti. 52-03 sai siis selliseks nagu me tänagi GAZ 52-e teame ja 53F aiste vahele istutati alumiiniumplokk V-8.
Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...