13-02-2007, 14:12 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 13-02-2007, 14:14 PM ja muutjaks oli valdo.)
rollfix Kirjutas:Seda kõike ilmselt juhul,hr.Valdo,kui eemaldada kardaan...
Kardaan - milleks?
Ei ole traditsioonilises autos (nt Pobi, vana Volga, 51 jms) ei kastis, kardaanis ega ka tagasillas midagi pöörlemissuuna-tundlikku. Ja nagu ma ennist mainisin, on seal reeglina nii tagurpidikäik kui ka 1. käik mõlemad sünkroniseerimata. Vahe on vaid selles, et ühel juhul käib kasti ülekanne läbi kahe hammasrattapaari, teisel juhul aga läbi kolme.
Loomulikult ei tohi sellisel autol ei 1. ega ka tagurpidikäiku vähegi märgatavalt kiiruselt seisva mootoriga sisse panna - tõuge võib hammasrattaid vigastada. Töötava mootoriga võib seda teha aga piisaval määral (tagumikutunde järgi) vahegaasi andes, mis ühtlustab ühendatavate hammasrataste kiirusi. Või kui auto liigub tagurpidi (nt künkalt tagasi), siis samamoodi vahegaasiga mängides tagurpidikäiku
![Smile Smile](https://forum.automoto.ee/images/smilies/smile.gif)
Kui mootor pöörleks tagurpidi (nagu kaasfoorumlane Potsataja103 mainis, ei saa ta gaasijaotusfaaside tõttu seda teha), siis kehtiks see lugu tagurpidikäigu kohta, muud vahet ei ole. Ehk siis 1. ja tagurpidikäigu rollid oleksid lihtsalt vahetunud.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.