10-03-2007, 15:45 PM
Juttu oli selles teemas BAT-ist, see kuulus 80-ndatel NSVL insenervägede varustusse, selle baasil oli ka tranzeede ja suurte kraavide kaevamise masinad. 82. aastal ilmusid Tapale ka uut tüüpi BAT-id (täpset marki ei oska öelda), mis olid pikema roomikuga ja kaasaegsema välimusega, mootorit neil ei õnnestunudki näha, kuid polügonil "astusid" need kannis käbedalt minna.
Vanal BAT-il oli 12V diiselmootor, selle kubatuuri ja võimsust enam ei mäleta, kuid meeles on see, et nimetatud mootor oli tunduvalt kergem, kui 8-e MAZ-i mootor, kui ei eksi siis kaalus ca.800 kg. ja valmistatud olevat see mootor kunagi lennukile, kuid vastava kere puudumisel kasutati selleks otstarbeks.
Insenervägede varustusse kuulus veel ka IMR (inzenernaja mašina razgraždenija), mis oli tanki T-34 alusel, ainult toruga kupli asemel oli kraana, mille otsas oli juhitav haarats.
Insenervägede varustusse kuulus ka mootorsaag "DRUŽBA" , milline on teadaolevalt eestlase leiutatud.Muide lugege seda nime tagurpidi, siis pidi selle riistapuu omadused eriti välja tulema, kuid eks omal ajal oli see ikkagi "tiri ja tõmba" saega võrreldes tubli samm edasi.
Vanal BAT-il oli 12V diiselmootor, selle kubatuuri ja võimsust enam ei mäleta, kuid meeles on see, et nimetatud mootor oli tunduvalt kergem, kui 8-e MAZ-i mootor, kui ei eksi siis kaalus ca.800 kg. ja valmistatud olevat see mootor kunagi lennukile, kuid vastava kere puudumisel kasutati selleks otstarbeks.
Insenervägede varustusse kuulus veel ka IMR (inzenernaja mašina razgraždenija), mis oli tanki T-34 alusel, ainult toruga kupli asemel oli kraana, mille otsas oli juhitav haarats.
Insenervägede varustusse kuulus ka mootorsaag "DRUŽBA" , milline on teadaolevalt eestlase leiutatud.Muide lugege seda nime tagurpidi, siis pidi selle riistapuu omadused eriti välja tulema, kuid eks omal ajal oli see ikkagi "tiri ja tõmba" saega võrreldes tubli samm edasi.