18-03-2007, 23:00 PM
Romka Kirjutas:Kas sul üliharuldane komplekti kuuluv ketikaitse ka olemas on?
Jah ja ei.
Täpsemalt seletades - mul on olemas üks originaal-ketikaitse, kuid see kuulub teise harulduse - B-901 - komplekti, mis on mul täiskomplektsuses (1961.a) olemas, üks teadaolevast neljast eksemplarist Eestis.
Jalgratta-variandi ketikaitset olen pikalt otsinud, kuid tulutult. Sel sügistalvel kaotasin lootuse, kruvisin B-901-lt ketikaitse maha ja tuletasin meelde plekitöö nippe. Ehk siis valmistasin sellest replika. Kui päris silm ligidale ei roni ja ei tea, siis ei saa aru.
B-901 oma ei saanud (ajutiselt) peale kruvida, sest see on pikkuses ca 2 cm lühem kui jalgrattavariandi oma - on isegi näha, et jalgrattavariandi oma on B-901le sobitades tagantotsast lühemaks tehtud hiljem.
Loomulikult oleksin üliõnnelik, kui selle siiski leiaksin. Mul on tegelikult ootamisel veel 1964.a. D5-abimootorivariant ka, mis samuti ketikaitset ootab.
Tegelikult sai praeguse isendi juures siiski üliharuldase B-901 küljest "juppe laenatud" - nimelt osutusid muldvalu-D4 juures kondensaator kõlbmatuks ning süütepool läbipõlenuks. Oleksin õnnelik, kui leiaksin kusagilt D4/D5 töötava süütepooli ning kondensaatori (vt http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=19545 ). Veel tänaseni arvasin, et saan kasutada D8 kondensaatorit sobitatuna (paar D8-rapet mul on tükkide jaoks), kuid selgus, et see on liiga jäme - jääb külgepidi end nühkima magneetorootori vastu...
Ja veel - õnnelik juhus tegi mind juist mõni päev tagasi tuttuue 1958.a. jalgratta lambi/dünamo omanikuks...
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel