19-03-2007, 23:59 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 20-03-2007, 00:05 AM ja muutjaks oli valdo.)
-AsjaPulk- Kirjutas:Mootor on kindlalt GAZ-AA oma.
Võrreldes selle taastatud GAZ-AAA mootoriga on kattuvus 90%: http://vvm.unicweb.ee/UserFiles/Image/Ga...a_38_6.jpg
Aga roolisamba asukoht on kuidagi kahtlane...
Nõukaajal tehti (aia)traktoreid hädapäraseid veokeid kõikidest kättesaadavatest juppidest. Kuna veoautot ei tohtinud erakätes olla, siis püüti (sh ka AA baasil tehtud isenditel) kõik "veoautolik" likvideerida. Teades täissillaga veoautode roolimehhanismi eripära (täpsemalt - ühendust roolikarbist silda), pole imestada, et ülilihtsalt saadi roolikarp teise kohta panna. Piisas vaid ühe varda kokkukeevitamisest vajalike mõõtude järgi.
Kui pildid poleks lund, siis laseks see ehk hinnatagi, milliseid muid osi on selle isendi puhul peale AA (MM?) mootori kasutatud ja millises konfiguratsioonis.
Muide, 1970-80tel vedeles-kohtas AA/MM baasil tehtud "põkasid" veel igal pool ja tihti üsna lademes. Tavaliselt oli "aiai" raam lühemaks tehtud, kabiin kadunud, esisild AA, tagasild aga "ümbermuditud" (piirkulunud ja mahakantud) 51 oma.
Kuigi jah, 1970tel kippusid üliagarad aktivistid neid vahel küll veel konfiskeerima (keelatud töövahend eramajapidamises!), 80tel küll enam mitte. Mäletatavasti avaldati 1982 N.Liidus toitlusprogramm (loe: näpud olid söögiga põhjas ja erasektoris toodetava mahule hakati läbi sõrmede vaatama, kui Sa ainult riiklikku tootmist ei sega/varasta) ning 1985 alanud kooperatiivide aeg legaliseeris de facto suur osa eraettevõtlusest...
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme septembris avatud L,P 11-18
