25-03-2007, 22:40 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 25-03-2007, 22:42 PM ja muutjaks oli valdo.)
Annan huvilistele teada, et täna lõppes siis nimetet isendi restaureerimise eelviimane etapp. Ehk siis isend sai ka "viimaste seibide" osas "külmalt" kokku pandud. Kuna tegu on ikkagi jalgrattaga, siis olidki viimased asjad jalgrattale eripärased detailid - pumbahoidjad, pump, vana "püstine" Riia jalgratta tööriistakott, Riia jalgratta kell (mis sai omakorda kolmest kellast kokku ehitatud ja osa sisemisi tükke lausa järgi tehtud) ning 1958. aasta jalgratta numbrimärk (mille värvkate sai eelnevalt täiesti uuendatud).
Eile sai külge pandud muide tehase originaalpakendist võetud 1957. aasta "tutikad" jalgrattalamp ja dünamo, mis peale väikest hooldust ja renoveerimist leidsid tee ka nimetet isendi külge.
Kui asjast saaks permanentselt seisev muuseumieksponaat, siis võikski tööd olla lõpetatud. Aga... minu soov oli/on sellest teha sõiduvõimeline eksponaat.
Seepärast järgneb ka viimane etapp, mis seisneb selles, et valada isendile sisse veidi kütusesegu ja proovida tegelikkuses teedel, kas ja kuidas ta ka liigub Aga kuna praegu on pori ja teedelagunemise aeg, siis ootan sellega veidi veel. Võib-olla kestab viimane etapp loetud minutid, võib-olla aga veel mõned kuud (kui midagi ei tööta nii nagu peab või on vaja midagi veel tugevalt lahti võtta, remiontida või asendada).
Pilte pole ka ikka veel, need teen siis, kui maa on porist veidigi tahenenud, nii et ma raatsin teda lageda taeva alla lükata.
Eile sai külge pandud muide tehase originaalpakendist võetud 1957. aasta "tutikad" jalgrattalamp ja dünamo, mis peale väikest hooldust ja renoveerimist leidsid tee ka nimetet isendi külge.
Kui asjast saaks permanentselt seisev muuseumieksponaat, siis võikski tööd olla lõpetatud. Aga... minu soov oli/on sellest teha sõiduvõimeline eksponaat.
Seepärast järgneb ka viimane etapp, mis seisneb selles, et valada isendile sisse veidi kütusesegu ja proovida tegelikkuses teedel, kas ja kuidas ta ka liigub Aga kuna praegu on pori ja teedelagunemise aeg, siis ootan sellega veidi veel. Võib-olla kestab viimane etapp loetud minutid, võib-olla aga veel mõned kuud (kui midagi ei tööta nii nagu peab või on vaja midagi veel tugevalt lahti võtta, remiontida või asendada).
Pilte pole ka ikka veel, need teen siis, kui maa on porist veidigi tahenenud, nii et ma raatsin teda lageda taeva alla lükata.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel