03-04-2007, 20:54 PM
valts Kirjutas:Kodanik "praud"`i pakutud variant tuli ka endale pähe aga eriti kaugele seda mõtet ei arendanud, kuna tundus vähe tobe et sellel niiskusel kulus värvi alla jõudmiseks kolm aastat.
Ma pidasin ikka silmas seda, et niiskusel kulus aega värvi alt välja pressimiseks. Ehk oletus oli, et ta oli seal kogu aeg olemas.
Teine oletus mis ka pähe tuli, on selline, et suurtest temperatuuri vahedest tekib teadagi niiskus. Kindlasti tekib seda niiskust näiteks auto katuse siseküljele, polstri alla, mis sealt vabalt ära aurustub kuna liikuv õhk pääseb sinna vabalt ligi. Samuti tekib niiskus ja kondens ka teadupärast täiesti hermeetiliselt suletud ruumidesse. Kui nüüd siit edasi mõelda, siis kui töödeldud pinda jäävad poorid ehk õhumullid, siis sinna tekib kindlasti temperatuuri suurte kõikumiste mõjul niiskus. Ehk just see niiskus püüab sealt vävi alt hiljem päikese käes välja paisuda? Oletus siis selline, et koht kuhu tekkis mull, on töödeldud pinnases mingi väike tühimik, näiteks pahtlis.