20-04-2007, 20:25 PM
Mustast numbrist oli ettekanne restaureerimiskonverentsil. Lisan siia kokkuv]tte unicweb.ee foorumist>
Tõnu Piiburi ettekanne läks sujuvalt üle liiklusjurist Indrek Sirk`i sõnavõtuks, kes kõneles "Musta numbri seadusest".
Selgus, et välja on töötatud ja kokku pandud korralik eeskiri musta numbri saamiseks. Õige varsti peaks see ka täpsemalt internetti üles saama.
Unikaalseks sõidukiks tunnustamise kandidaat peab olema vähemalt 35 aastat vana sõiduk, mis on taastatud või säilinud esialgsel kujul, nii nagu ta omal ajal tehaseväravast välja veeres. Mida noorem on sõiduk, seda karmim on tema hindamise kord. Ei ole ju võrreldav 1910 aasta tõldauto ja 1972 aasta Ziguli restaureerimine.
Hindamisel jälgitakse autode puhul seitset ja mootorrataste puhul kahte punkti. Täpsemalt neid hetkelm igaks-juhuks ei loetle, võin sellega eksida. Nagu öeldud ilmub korrektne info peagi.
Kuulajate keskendunud nägude järgi otsustades oli teema uus, oluline ja huvitav.
Käesoleva hetkega on välja antud 26 musta numbrit, autodele ja mootorratastele pooleks. Uue ja täpsema seadusega tuli kaasa ka uus musta numbri formaat: pikkuselt sama suur nn"ameerika tüüpi" numbriga ja kõrguselt sama tavalise numbrimärgiga. Nii sobib see kõikidele sõidukitele nii ette kui taha paigaldamiseks. Numbrit hakatakse välja andma 12. aastaks, misjärel tuleks teha uus akt, et sõiduk on jätkuvalt nõutavas konditsioonis ja väärib erinumbri kandmist.
Kuigi Musta numbri põhieesmärk on teatud kvaliteedi näitamine ja taastaja hea töö tunnustamine, on juba praegu ja arvatavasti on tulemas ka lisasoodustusi musta numbriga sõidukitele.
Tasuks ehk ära mainida juba kehtiva 48 kuulise korralise ülevaatuse intervalli ehk sõidukiga peab korralisel ülevaatusel käima iga nelja aasta tagant. Tulevikus võiks olla soodustusi nii liikluskindlustuse, parkimise kui ka võimalike erinevate maksude pealt.
Sellega oli ürituse ametlik osa lõppenud.
Esinejatele jagati veel "Unic-Moto" 2007 aasta seinakalendreid ja anti vabalt sõna kuulajatele.
Urmas Teearu kutsus vanatehnikahuvilisi üles koostööle Mootorrattamuuseumiga. Plaanis on esimeseks maiks avada uus mopeedide või mootorrataste teemaline näitus ja sinna on oodatud kõigi huviliste taastatud või hästi säilinud kaherattalised. Täpsem info Urmas Teearult endalt.
Jaan Kelner andis teada, et maikuus toimub Läänemaal rahvusvaheline (vana)mopeedide kokkutulek. Täpsem info ilmub internetti märtsikuus. Aga aeg juba oma võrre sättima hakata.
NB!!! Restaureerimiskonverentsi kokkuvõtte minu kirja pandud osa ei vasta absoluutsele tõele ja kindlasti leidub siin mõni viga. Panin kirja nii palju kui meelde jäi ja aru sain. Paluks võimalikest vigadest teada anda, saates privaatsõnumi. Vajalikud parandused saavad tehtud.
Vallo Külvi
Tõnu Piiburi ettekanne läks sujuvalt üle liiklusjurist Indrek Sirk`i sõnavõtuks, kes kõneles "Musta numbri seadusest".
Selgus, et välja on töötatud ja kokku pandud korralik eeskiri musta numbri saamiseks. Õige varsti peaks see ka täpsemalt internetti üles saama.
Unikaalseks sõidukiks tunnustamise kandidaat peab olema vähemalt 35 aastat vana sõiduk, mis on taastatud või säilinud esialgsel kujul, nii nagu ta omal ajal tehaseväravast välja veeres. Mida noorem on sõiduk, seda karmim on tema hindamise kord. Ei ole ju võrreldav 1910 aasta tõldauto ja 1972 aasta Ziguli restaureerimine.
Hindamisel jälgitakse autode puhul seitset ja mootorrataste puhul kahte punkti. Täpsemalt neid hetkelm igaks-juhuks ei loetle, võin sellega eksida. Nagu öeldud ilmub korrektne info peagi.
Kuulajate keskendunud nägude järgi otsustades oli teema uus, oluline ja huvitav.
Käesoleva hetkega on välja antud 26 musta numbrit, autodele ja mootorratastele pooleks. Uue ja täpsema seadusega tuli kaasa ka uus musta numbri formaat: pikkuselt sama suur nn"ameerika tüüpi" numbriga ja kõrguselt sama tavalise numbrimärgiga. Nii sobib see kõikidele sõidukitele nii ette kui taha paigaldamiseks. Numbrit hakatakse välja andma 12. aastaks, misjärel tuleks teha uus akt, et sõiduk on jätkuvalt nõutavas konditsioonis ja väärib erinumbri kandmist.
Kuigi Musta numbri põhieesmärk on teatud kvaliteedi näitamine ja taastaja hea töö tunnustamine, on juba praegu ja arvatavasti on tulemas ka lisasoodustusi musta numbriga sõidukitele.
Tasuks ehk ära mainida juba kehtiva 48 kuulise korralise ülevaatuse intervalli ehk sõidukiga peab korralisel ülevaatusel käima iga nelja aasta tagant. Tulevikus võiks olla soodustusi nii liikluskindlustuse, parkimise kui ka võimalike erinevate maksude pealt.
Sellega oli ürituse ametlik osa lõppenud.
Esinejatele jagati veel "Unic-Moto" 2007 aasta seinakalendreid ja anti vabalt sõna kuulajatele.
Urmas Teearu kutsus vanatehnikahuvilisi üles koostööle Mootorrattamuuseumiga. Plaanis on esimeseks maiks avada uus mopeedide või mootorrataste teemaline näitus ja sinna on oodatud kõigi huviliste taastatud või hästi säilinud kaherattalised. Täpsem info Urmas Teearult endalt.
Jaan Kelner andis teada, et maikuus toimub Läänemaal rahvusvaheline (vana)mopeedide kokkutulek. Täpsem info ilmub internetti märtsikuus. Aga aeg juba oma võrre sättima hakata.
NB!!! Restaureerimiskonverentsi kokkuvõtte minu kirja pandud osa ei vasta absoluutsele tõele ja kindlasti leidub siin mõni viga. Panin kirja nii palju kui meelde jäi ja aru sain. Paluks võimalikest vigadest teada anda, saates privaatsõnumi. Vajalikud parandused saavad tehtud.
Vallo Külvi