05-05-2007, 21:41 PM
k2rpman Kirjutas:lapsep6lvest m2letan veel j2rvel (praegune j2rvenanatee pikenduse jalak2iate sild) ja selle kandis mitut kitsaroopmelist raudteed.No küll ei tea,et seal kitsarööpmeline raudtee oleks olnud.Ja vedurist ei oska ma midagi öelda.Küll aga läks sealt(Järve jaama juurest) harutee Järvevana teega paraleelselt kulgevale raudteele.Raudtee läks praeguse piimaka eest läbi,nii et Pärnu mnt oli raudtee ülessõit.Tõsi,valveta ja ei mäleta ka kunagi,et sealt mõni rong või siis ka üksikvedur oleks sõitnud.Vast lihtsalt ei trehvanud peale.Tallinn - Väikesest tulevat raudtee ületas see haru aga sirgelt.Veel aastaid ,pärast kitsa sulgemist vedeles kõrvaletõstetud ristumine rohus ülesõiduputka läheduses.Muuseas,Järve jaamast veidi Rahumäe poole,paremat kätt oli ja on praegugi mingi,ilmselt el. raudteega seotud ettevõte.Seal seisis haruteel päris pikka aega kaks vagunit trofee elektrirongist,mis pärast sõda nõmmekaid teenindas.Aknad suletud,uksed sammuti.Veel 80-ndate algul oli ta alles,nüüd enam ammugi mitte.Veel seisis seal (70 nendate algupoole)lisaks kuudiga 51,63,66 ja 157 reas üks väga huvitav buss.
samas koht kus hetkel saab j2rvevanast p2rnu maantele 2ra poorata oli suur ja paks v6sa milles oli enne pikenduse ehitust ka vedur.
Flanagan