14-05-2007, 09:50 AM
Kadjakas Kirjutas:OT, aga mulle on alati mõistatuslikuks jäänud, kuis GAZ-60 ja teised sarnased keerasid. Nagu tankid/lintakad? Kas esirattad pöörasid lintidega [....]mise ajal kaasa? Raadiused saadi paika mil viisil? Või noh, sõnaga, kuis sihuke massin esiratastele viga ei teinud?
Ei mina usu, et venelased tagasilla ülekandele mingi "jubina" vahele aretasid... vast sai kummagi poole lint oma jõuülekande siiski läbi tavalise peaülekande ja diferentsiaali. Ja vast ikka käis pööramine rooliga. Küllap ta esirataste/rooli keeramise peale siiski keeras, sest diferentsiaal annab ju "mängima" (kuigi teekatte segipudramise hinnaga).
Viga tegi selline konstruktsioon nii teedele kui konstruktsioonisõlmedele nagunii... aga keda see huvitas? Rauda oli, mehi ka, ja tehti uus sõiduk asemele.
Et selliseid liikureid kaasajal alles ei ole, näitab vast kujukalt, et pikka iga sellel ekspluatatsioonil ei olnud...
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme avatud K,N,R,L,P 11-18