2140 küljekarbi liistu originaalsus?
#5

41Degree Kirjutas:Minus tekitas segadust säärane kroomitud liist küljekarbi peal. Kas on see mul lihtsalt kahe silma vahele jäänud ning sellist ON tehase poolt sinna pandud (kasvõi erimudelilegi) või tegu on kindlasti mõne tegelase isearetusega?...
Kuigi mudel 2140 jääb minu huviorbiidist välja, kui "uus" mudel, olen ka seda lahanud läbi ja lõhki.
Liist karbil on kahtlemata õige. Sellist hakati AZLK tehases paigaldama mudelil 408/412 alates aastast 1971 ja jätkus ka mudelil 2140 kuni ilmetute ehk "musta" väljanägemisega 2140 tootmiseni 80- ndatel. 2140 hilises välispidises "evolutsioonis"  kaduski liist karbilt ja ka embleemid esitiibadelt ja tagant "1500" kõigepealt, järgmisel muutuste etapil ei värvitud taguotsa  mustaks vaid see jäi kere värvi, veel kadusid tuuleklaasi ja tagaakna ümbert läikiv alumiiniumliist, esivõret ümbritsev läikiv roostevaba liisturing, ühtlasi võre keskel asetsev punane tehaseembleem asendus vene kirjaga AZLK , ratastelt kolme nuka otsa kinnituv ilukapsel asendus velje südamiku taha asuva väikese kroomtopsiga ja kroomitud kübarmutrid ratta kinnitamiseks. ülemineku ajal veel vana veljel kilbi kolm kinnitusnukka veel säilisid, kuid peagi olid ka veljed ka ise siledad. Ka taga kapotil asetsev varasemalt ladina tähtedega kiri asendus venekeelsega.
Sinu esitletud pildil aga on hoopiski väga varane 2140 aastast 1976 või 77 algus, kuna stangel asetsevad veel kroompuhvrid, mis hilisematel on kummjast materjalist. Aga tolle pildi rataste ilukilpidest ei maksa eeskuju võtta, kuna need kuuluvad Iž tehase toodangusse. Varajaste 2140 iluvidinate juurde kuuluvad ka rataste ilukapslite alused tähtjad võred, mida paigaldati ka juba M 412 1974/75 ning kahe kandilise suudmikuga kroomitud summutiotsik, mis ilmselt pole kellelgi enam tänapäeval säilunud.
Lisan siia ka ühe pildi eksport 2140-st. Ta erineb veel selle poolest, et ka katuse veeren on kaetud kroomliistuga. Selliseid 2140 liikus meie teedel vaid võib-olla 1/300 isendi kohta.    
Enole vastuseks, et just kõik varajased olid mustaks värvitud tagaosaga, kuid hilisemad kere värvi nagu kirjeldasin eelpool.
Mis siis veel varajastel 2140 mudelitel veel erinevusteks on?
Salongist meenub, et  varajastel on armatuuuri "kellad" alati punaste osutitega ja inglisekeelsed, hilistel valgete seierite ja venekeelsed.
varajastel mudelitel olid esiistmetel olid padi tüüpi peatoed,hilisematel aga rest- võre- peatiugi
Elektrisüsteemis on varajastel 2140 relee, mis tulede kasutamise korral vähendab suuna ja piduritulede säravust öisel ajal. Ka on varajaste 2140 tagatulede korpuse peale lisaks  installitud (needitud) suunatule ja vist (?) ka piduritule taha lisa kroomitud lisapeegeldid, milledest hilisematel 2140-tel loobuti ehk peegeldid olidki need, mis korpusest stantsiti.
Veel olid ka varajastel mudelitel tagumisel katusepostil kere värvi plaadike, millel peal seisutuli, mida sai kõrvalistujapoolsest armatuuri alusest lülitist lülitada: kas parem- või vasakpoolset, olenevalt sellest, kummal teepool auto parkis. Mõne aasta pärast tulest loobuti kuid plaadike jäi. 80-ndate mudelil aga loobuti sellest poltidega kinnituvast katuse keevisliidet katvast plaadist  ja sama koha peale hakakati panema punktkeevitusega liidetavat kitsamat katuseühenduskeevisliidet katvat plekki.
Mootoriruumis on vanadel 2140 termostaat veel vanatüübiline alumiiniumkorpuses, uuematel nn. Vaz tüüpi ehk lõdviku vahel.
Ka on vanadel ikka karbussiks K 126H, koos vastava õhupuhastiga, hilisematel DAAZ.
Kui miskit meenub , lisan juurde.
Eelpool kirjeldatud veendumused tähelepanekute osas erinevustest on saadud aastate jooksul, lahates mudelit aastate kaupa ehk siis kui mudel 2140 muutus "ilusast" kroomkaunistustega isendist "koledaks mustaks", kuna ajastu mood oli sellline. Ja samas paljude eriajastute isenditega kokkupuutudes + teatmekirjandus.

Kui mudelile 2140 allkiri panna, siis "vana on uhke ja hää", sama  hüüdlause kõlbab  ka vanema IZ toodangu kohta, mille "evulutsioon"  on küllaltki identne.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
2140 küljekarbi liistu originaalsus? - Autor: 41Degree - 13-05-2007, 23:48 PM
RE: 2140 küljekarbi liistu originaalsus? - Autor: markus - 14-05-2007, 00:23 AM
RE: 2140 küljekarbi liistu originaalsus? - Autor: 41Degree - 14-05-2007, 00:48 AM
RE: 2140 küljekarbi liistu originaalsus? - Autor: eno - 14-05-2007, 08:41 AM
RE: 2140 küljekarbi liistu originaalsus? - Autor: taruvaras - 17-05-2007, 01:27 AM
RE: 2140 küljekarbi liistu originaalsus? - Autor: pppp - 17-05-2007, 11:15 AM
RE: 2140 küljekarbi liistu originaalsus? - Autor: 41Degree - 17-05-2007, 15:14 PM
RE: 2140 küljekarbi liistu originaalsus? - Autor: pppp - 17-05-2007, 15:31 PM
RE: 2140 küljekarbi liistu originaalsus? - Autor: smolin - 28-05-2007, 20:07 PM
RE: 2140 küljekarbi liistu originaalsus? - Autor: pppp - 29-05-2007, 11:02 AM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne