19-05-2007, 14:52 PM
No sel teemal võiks päris pikalt spekuleerida ja päris ühest vastust sellele vist ei leitagi, sest et igalühel on erinev arusaam sellest "ajaloolisest Eesti päritoluga sõidukist".
Kui peetakse silmas sellist masinat, mis oleks niiöelda see "oma ja hää" ja endi inimeste tarbeks ehitatud, siis ega me kohalike autotööstuse masinatest, mida "Nõuka ajal" siin valmis vorbiti, üle ega ümber ei saa.
Olgugi, et me olime siis võõra võimu all.
Neid sõidukeid (mitte just taoliste mudelite näol ja sellise välimusega, nagu neid kunagi siin tehti) oleks ilmselt ka siis valmistatud, kui me oleks näiteks Saksamaa koosseisu sattunud. Aga saatus tahtis teisiti.
Üks ehe kodumaise autotööstuse eksemplar, mida võiks ka "omaks ja hääks" pidada, oleks kindlasti kolmerattaline väikeveok "Tempo", mida valmistati 1930-ndate aastate keskpaiku.
Kui peetakse silmas sellist masinat, mis oleks niiöelda see "oma ja hää" ja endi inimeste tarbeks ehitatud, siis ega me kohalike autotööstuse masinatest, mida "Nõuka ajal" siin valmis vorbiti, üle ega ümber ei saa.
Olgugi, et me olime siis võõra võimu all.
Neid sõidukeid (mitte just taoliste mudelite näol ja sellise välimusega, nagu neid kunagi siin tehti) oleks ilmselt ka siis valmistatud, kui me oleks näiteks Saksamaa koosseisu sattunud. Aga saatus tahtis teisiti.
Üks ehe kodumaise autotööstuse eksemplar, mida võiks ka "omaks ja hääks" pidada, oleks kindlasti kolmerattaline väikeveok "Tempo", mida valmistati 1930-ndate aastate keskpaiku.
