12-07-2007, 23:34 PM
407/403/408 jagajaid saab peale panna 180 kraadi valesti.Rootorit saab peale panna vaid ühes kindlas asendis.Aga kui ütled,et käivitub vaid siis kui on jagaja väga varajaseks keeratud siis on midagi ikka nihu.Tavaliselt on siis käivitumine vaevaline või võimatu.Hilisema asendi puhul on asi lihtsam.Kas ta Sul enne mootori remonti käis ikka ilusti?Nagu juba eelpool õeldud siis neil mootoreil on alaasetusega nukkvõll millelt saab käituse ka jagaja.Nuka otsas on tekstoliit-hammasratas mis saab käituse väntvõllilt.Selline lahendus on väga levinud-Mossed(v.a 412 mallid) ja GAZ-mootorid.Vat selle tekstoliit hammasrattaga see häda,et ta võib minna õhtale .Ja selle juures on kaks võimalust-kas tulevad mõned hambad maha.Sinu variandi puhul seda võimalust pole.Siis väntvõlli pööritades klapid ei liigu ja mahavõetud kaanega jagajal ei pöörle rootor.Teine võimalus on ,et metallsüdamik hammastatta sees on hakanud elema omaette elu(hammasratas käib nuka otsa kiiluga)Kui südamik on täiesti lahti siis,tulemus sama mis kadunud hammaste puhul.Võib aga olla,et südamik,on natukene hammasratta suhtes pöördunud ja siis uuesti paigale jäänud(väga ajutiselt).Aga siis mingil ajal pidi mootor ka ärevust tekitavat häält tegema .Minu kunagisel 403 tekkis mootorisse selline hääl(teatud pööretel)just nagu oleks mõni kepsu saale otsad andnud.Mureliku näoga uurisin asja ja vististi kogematta näppisin ka jagajat ja kolks kadus.Aga umbes nädala pärast oli ka kõik-käivitades läksid hammasratas ja selle südamik täiesti lahku.
Head soovides,Flanagan
Head soovides,Flanagan